واگذاری مسئولیت به جوانان در مساجد، از عوامل مهم جذب آنها است

واگذاری مسئولیت به جوانان در مساجد، از عوامل مهم جذب آنها است

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
رضایی گفت :مدیریت، اتحاد در مسجد و واگذاری مسئولیت به جوانان در مساجد، از عوامل مهم جذب آنها بوده که در مسجد چهارد معصوم (ع) شهرستان تکاب به خوبی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی،  در آیین افتتاحیه  اوقات فراغت که با حضور حجت الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه تکاب،  مدیران و اعضای کانون های این شهرستان به میزبانی کانون فرهنگی و هنری شهید مدافع حرم محمود رضا بیضایی مسجد چهارده معصوم (ع) این شهرستان برگزار شد،  گفت: مدیریت،  اتحاد در مسجد و واگذاری مسئولیت به جوانان در مساجد، از عوامل مهم جذب آنها است.

وی با بیان اینکه حضور نوجوانان در مسجد مهم بوده، افزود:  واگذاری مسولیت به این قشر در مسجد چهارده معصوم (ع) تکاب نشان از مدیریت و اتحاد خوب عوامل فعال در مساجد است.

رضایی ادامه داد: در زمان عصر حاضر اتفاقی افتاده که جمهوری اسلامی مظلوم واقع شده و در این راستا باید خاطرات جنگ توسط رزمندگان روایت شده تا کودکان و نوجوانان نیز آشنا شوند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حجاب نه تنها مانع پیشرفت نیست که عامل پیشرفت است، گفت: در کشور ما ۵۱ درصد قبولی دانشگاه را دختران تشکیل می دهند و بیش از ۳۱ درصد اساتید را بانوان هستند و بسیاری از موفقیت ها و فعالیت های  فرهنگی دیگر که دختران و بانوان در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه شهرستان تکاب نیز در این مراسم گفت: حضور نوجوانان در جمع و برنامه های اجتماعی به ویژه نماز جماعت مسجد چهارده معصوم (ع)  اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: شهید مطهری می فرمایند« جوان و دانش آموزی که در مسجد در کنار مردم در نماز جماعت شرکت کند آینده روشنی دارد».

حجت الاسلام کوهی ادامه داد: همین حضور نوجوانان و جوانان در جمع جماعت خود مشوقی است که به مباحث اجتماعی تشویق می کند و در کنار مکان های مقدس والدین باید فرزندان خود را به شرکت در نمازهای جماعت و فعالیت های اجتماعی و اجرای احکام تشویق کنند.

وی افزود: پدر یا مادری که خودش در نماز جماعت شرکت میکند و زکات پرداخت میکند باید فرزند خود را هم در نظر بگیرد و همراه خود سازد.

تمام فعالیت ها نتیجه تلاش نوجوانان مسجد است

حجت الاسلام وحید زائری،  امام جماعت چهارده معصوم (ع) شهرستان تکاب نیز در این مراسم گفت: تمام فعالیت هایی که در مسجد با نتیجه خوب انجام می دهیم نتیجه تلاش نوجوانان مسجد بوده است.

وی افزود:  در این مسجد در کنار فعالیت های یومیه موسسه خیریه ایی نیز داریم که در تهیه بسته های فرهنگی و جهیزیه برای اقشار کم درآمد و محرم فعال است.

حجت الاسلام زائری افزود: در حال حاضر که در جنگ فرهنگی هستیم، مساجد باید قرارگاه باشند و در تمان زمینه های فرهنگی فعالیت کنند.

وی گفت: یکی از فعالیت های شاخص این مسجد جلسات فرهنگی  مخصوصا چهارشنبه های قرآنی با حضور قاریانی کشوری و خانواده ها هستند.

حجت الاسلام زائری نبود پشتیبانی مالی را یکی از مشکلات اساسی این مسجد عنوان کرد و گفت: تمام وسایل که بچه های کانون فرهنگی و هنری فعالیت میکنند امانت بوده یا از طریق خود پس انداز نوجوانان تهیه می شود که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پایان پیام/ 566