مسجد محوری تنها راه حل برون رفت از مشکلات اجتماعی است

مسجد محوری تنها راه حل برون رفت از مشکلات اجتماعی است

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸
امیرنیا غفلت از مسجد را زمینه ساز معضلات جامعه امروز دانست و گفت: مسجد محوری تنها راه حل برون رفت از مشکلات اجتماعی جامعه امروز است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان «امیر امیرنیا »امروز(۲۸آذر) در نشست رابطین فهمای استان مازندران که در مسجد سجادیه شهرستان آمل برگزار شد، گفت: امید است که برنامه های جدید  کانون مساجد همچون رویداد فهما موجب شود فرهنگ مسجد محوری به جامعه بازگردد.

 

 رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل افزود:معظلات و مشکلاتی که در حال حاضر گریبان گیر محله های استان شده است با محوریت کانون های مساجد قابل حل است.

 

وی غفلت از مساجد را زمینه ساز معضلات جامعه امروز دانست و ادامه داد: درراستای برطرف نمودن معظلاتی همچون اعتیاد و طلاق که گریبان گیر جامعه است لازم که کانون های مساجد فعالیت های بیشتری در زمینه های فرهنگی برای ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی داشته باشند.

 

این مسئول اضافه کرد: در اوایل انقلاب همانند صدر اسلام مسجد پایگاهی برای حل مشکلات مردم بوده است ولی در حال حاضر در طی این 40 سال از این مهم غفلت شده است .

 

امیرنیا گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند با اثر بخشی خود سبب شود همانند گذشته مسجد را در صدر توجهات قرار دهند و معضلاتی که کشور را تهدید می کند برطرف شود.

 

وی  ضمن تاکید بر اثربخشی کارهای هنری  در این جلسه از رابطین کانون ها خواست تا از زبان هنر برای جذب جوانان و نوجوانان در مسجد و ارشاد آنها استفاده کنند .

 

به گزارش شبستان، در این نشست توجیهی که با حضور تمامی رابطین فهما استان مازندران برگزار گردید احکام رابطین به آنها اهدا شد  و  نحوه ی رسیدگی و پیگیری امور مربوط به کانون های مساجد در سایت بچه های مسجد  توسط کارشناس ساماندهی کانون های مساجد به رابطین آموزش داده شد.

پایان پیام/ 600