ویژه برنامه های اوقات فراغت تابستانی با رویکرد رشد علمی و معنوی برگزار می‌شود

ویژه برنامه های اوقات فراغت تابستانی با رویکرد رشد علمی و معنوی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام مهدی منصفی حجت الاسلام منصفی با بیان این مطلب که یکی از مهمترین اهدافی که دنبال می کنیم رشد علمی و معنوی بچه ها است،خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مسجد، ایجاد بازارچه برای فروش محصولات خانگی بچه های مسجد است.

حجت الاسلام  مهدی منصفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در تشریح برنامه های اوقات فراغت تابستانی، گفت: یکی از این برنامه ها، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای کودکان است.
امام جماعت مسجد امام علی (ع) جیرفت افزود: خلاقیت از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است که در این راستا مواد دور ریختنی و بازیافتی در اختیار کودکان قرار داده می شود تا در منزل یک کاردستی درست کنند.
وی مهارت آموزی را از دیگر برنامه های اوقات فراغت تابستانی برشمرد و بیان کرد: در کلاس مهارت آموزی به طور مثال یک دوچرخه باز و بسته می شود تا بچه ها با ابزاری همچون آچار و کاربردهای آن آشنا شوند.
حجت الاسلام منصفی ادامه داد: قصد داریم در اوقات فراغت تابستانی اردوهای علمی برای بچه های مسجد برگزار کنیم و در این اردوها بچه ها از گلخانه های کاشت گل و گیاه و نجاری بازدید می کنند.
امام جماعت مسجد امام علی (ع) جیرفت ابراز کرد: همچنین در این ایام بچه ها را به اردوهای تفریحی و گردشگری برون استانی نیز خواهیم برد.
وی اظهار کرد: فعالیت های کتابخانه ای بخش دیگری از برنامه های اوقات فراغت تابستانی است و در این راستا برشی از یک کتاب برای آنها خوانده می شود تا بچه ها نسبت به کتاب و کتابخوانی ترغیب شوند.
حجت الاسلام منصفی اضافه کرد: علاوه بر این نیز بچه ها می توانند کتاب هایی که در منزل دارند و مطالعه کرده اند را به دوستان خود معرفی کرده و امانت دهند.
امام جماعت مسجد امام علی (ع) جیرفت عنوان کرد: بازی های آموزنده یکی دیگر از برنامه های اوقات فراغت تابستانی است ما می خواهیم بازی تنها یک سرگرمی نباشد بلکه جنبه آموزشی نیز داشته باشد و به طور مثال احکام را به روش بازی به بچه ها آموزش خواهیم داد.
وی بیان کرد: در برنامه های اوقات فراغت تابستانی، ورزش نیز گنجانیده شده است و قصد داریم در هر هفته یک صبح جمعه به اتفاق بچه ها در مسجد دعای ندبه بخوانیم و پس از صرف صبحانه به زمین چمن جهت بازی فوتبال برویم.
حجت الاسلام منصفی اوقات فراغت تابستانی را فرصتی برای جذب کودکان به مسجد دانست و گفت: این برنامه ها برای دختران و پسران گروه های سنی اول تا ششم ابتدایی در نظر گرفته شده است.
امام جماعت مسجد امام علی (ع) جیرفت با بیان اینکه یکسری برنامه نیز برای بانوان در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: فعالیت های کتابخانه ای همچون معرفی کتاب های مفید و ارزشمند از جمله کتاب هایی از زندگی شهدا بخشی از این برنامه هاست که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین آشنایی با سیره شهدا برگزار می شود.
وی ادامه داد: در ایام فراغت تابستانی کارگاه تولید فرآورده‌های غذایی صنعتی به روش خانگی با مربیگری شهدادی دکترای تخصصی صنایع غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود.
حجت الاسلام منصفی اظهار کرد: آموزش طب سنتی، دوره های آموزش فرزندپروری، تیراندازی، تراش سنگ های قیمتی، فرآوری سبزیجات و میوه جات، پرورش گیاهان آپارتمانی بخش دیگری از برنامه های اوقات فراغت برای بانوان مسجدی است.
امام جماعت مسجد امام علی (ع) جیرفت عنوان کرد: علاوه بر این نیز دوره های آموزش هنرهای دستی همچون روبان دوزی، تراریوم، عروسک دوزی، پته دوری و خطاطی برگزار می‌شود.
وی ورزش را از دیگر فعالیت های اوقات فراغت برشمرد و گفت: کوه گشت خانوادگی از جمعه همین هفته با حضور اهالی محله مسجد در مناطق کوهستانی خوش آب و هوا برگزار می‌شود.
حجت الاسلام منصفی با بیان این مطلب که یکی از مهمترین اهدافی که دنبال می کنیم رشد علمی و معنوی بچه ها است، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مسجد، ایجاد بازارچه برای فروش محصولات خانگی بچه های مسجد است این مهم با هدف کمک به اقتصاد خانواده ها و آشنایی کودکان با کسب و کار است.
امام جماعت مسجد امام علی (ع) جیرفت با اشاره به تعامل خوب ارکان مسجد، تصریح کرد: کلیه فعالیت های مسجد امام علی (ع) با همکاری و همراهی هیئت امنا، پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران و کانون فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

پایان پیام/ 586