همایش ملی «نقش مسجد در توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی» برگزار می‌شود/ چکش‌کاری طرح المپیاد ورزشی مساجد

همایش ملی «نقش مسجد در توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی» برگزار می‌شود/ چکش‌کاری طرح المپیاد ورزشی مساجد

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
دبیر کمیته ورزش ستاد راهبری مساجد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از برگزاری همایش ملی «نقش مسجد در توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی» همزمان با ۳۰ مرداد، روز جهانی مسجد خبر داد.

«علیرضا خلیلی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت‌های کمیته ورزش ستاد راهبری مساجد مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، اظهار کرد: برای تابستان 1402 مسابقات ورزشی مساجد محلات را پیش بینی کرده ایم که در هر استان در قالب المپیاد ورزشی برگزار می شود و تلاش داریم از این بستر فرصت برگزاری المپیاد کشوری ورزش مساجد را برگزار کنیم.

 

دبیر کمیته ورزش ستاد راهبری مساجد مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور ادامه داد: علاوه بر این، برای ۳۰ مرداد همزمان با روز جهانی مسجد همایش ملی «نقش مسجد در توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی» به میزبانی شهر مقدس قم و با حضور شخصیت های کشوری و دستگاه ها و نهادهای مرتبط برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: تلاش بر آن است در این همایش ملی وزیر کشور و نیز شخصیت هایی از وزارتخانه کشور و آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج حضور داشته باشند. این همایش ملی به صورت مجازی نیز برگزار می شود و از طریق فضای وب برای علاقمندان امکان حضور در آن فراهم شده است.

 

خلیلی تأکید کرد: بررسی و نتیجه‌گیری برای برگزاری نخستین المپیاد کشوری ورزش مساجد از محورهایی است که در این همایش دنبال می شود.

 

وی درباره رهاورد کمیته ورزش ستاد راهبری مساجد مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور تا کنون، یادآور شد: شناسایی مساجد فعال در حوزه ورزش همچون مساجدی که دارای باشگاه ورزشی هستند یا در آینده مجهز به باشگاه می شوند و نیز مساجد داری دوره های متنوع ورزشی برای گروه های سنی مختلف و برقراری ارتباط با آنها به منظور پشیبرد اهداف و گسترش دامنه فعالیت ها از خروجی های فعالیت این کمیته است.

 

 

پایان پیام/ 9