تدارک بچه‌های مسجد برای شهادت جوادالائمه(ع)؛ از رونمایی پوسترنقاشی استاد روح‌الامین تا دسته‌روی به سمت آستان قدس

تدارک بچه‌های مسجد برای شهادت جوادالائمه(ع)؛ از رونمایی پوسترنقاشی استاد روح‌الامین تا دسته‌روی به سمت آستان قدس

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
رجب‌پور، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع)، گفت: برپایی مراسم عزاداری با مداحی «سعید حدادیان» و تدارک بسته‌های فرهنگی بخشی از تدارک بچه‌های مسجد در رثای امام نهم(ع) است.

«مهدی رجب‌پور» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: ما ایرانیان توفیق میزبانی از مضجع شریف امام رضا (ع) به عنوان تنها امام حاضر در کشورمان را داریم و این روزها مصادف با ایام شهادت فرزند آن امام همام یعنی حضرت جوادالائمه (ع) شده است، بنابراین برنامه‌های متعددی در سطح مساجد، هیئات مذهبی در سوگواری شهادت آن حضرت تدارک دیده شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) ادامه داد: در این راستا ستاد مردمی و خادمین هیئت و کانون جوادالائمه(ع) مشهد مقدس نیز فعالیت‌های متنوعی را برای ایام شهادت امام جواد (ع) تدارک دیده‌اند که از جمله آنها می‌توان به برپایی مراسم عزاداری با استفاده از ظرفیت‌های دیگر تشکل‌ها و شعبات کانون در سراسر کشور اشاره کرد که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا همزمان با ۷۰ تشکل مرتبط برپا خواهد شد.

 

این فعال مسجدی در ادامه برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ماشین‌نویسی در اطراف میدان شهدا مشهد مقدس را از دیگر اقدامات کانون جوادالائمه(ع) در رثای شهادت امام نهم دانست و افزود: همچنین رونمایی از پوستر نقاشی جدید استاد روح‌الامین را خواهیم داشت که ویژه شهادت امام جواد(ع) ترسیم شده است.

 

وی تصریح کرد: آزادی چند تن از زندانیان، توزیع بسته های فرهنگی، توزیع سربندهای «یا جواد ابن الرضا (ع)»، پخش صلوات خاصه امام جواد (ع) در جوار ایستگاه های صلواتی از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) در ایام شهادت امام نهم است.

 

رجب‌پور تأکید کرد: برنامه محوری کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) یکشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور در میدان شهدا مشهد مقدس و مداحی حاج «سعید حدادیان» و تنی چند از دیگر مداحان خواهد بود که این مراسم در ادامه با حرکت به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) و پیوستن به مراسم عزاداری که در حرم مطهر برگزار می شود، ادامه می‌یابد.

 

 

پایان پیام/ 248