کانون های فرهنگی مساجد در زمینه بالا بردن سطح فرهنگ و آگاهی افراد جامعه تلاش کنند

کانون های فرهنگی مساجد در زمینه بالا بردن سطح فرهنگ و آگاهی افراد جامعه تلاش کنند

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون های فرهنگی مساجد می تواند با برگزاری برنامه های متنوع در زمینه بالا بردن سطح فرهنگ و آگاهی افراد جامعه نقش مهم و سازنده ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید جواد هاشمی مهر عصر امروز  در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت و خانواده با بیان اینکه، سلامت و نشاط اجتماعی از جمله اولویت‌های کارگروه اجتماعی استان است تاکید کرد از ظرفیت سمن های مردمی برای نشاط اجتماعی بکار گرفته شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی در استان و شهرستان ها از جمله «آموزش و پرورش، دانشگاه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، ناحیه مقاومت بسیج و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان» با همکاری و هم افزایی یکدیگر، برنامه‌ریزی هدفمندی طراحی و اجرا کنند.

وی با بیان اینکه، سلامت بخشی از دغدغه‌های کارگروه اجتماعی است تاکید کرد: امیدواریم که در حوزه نشاط اجتماعی بتوانیم شاهد احصا ظرفیت ها و برنامه های مختلف باشیم از جهتی تاکید ما در کارگروه استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در بخش‌های مختلف است.

هاشمی مهر با تاکید بر اینکه، مصوبات کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت خانواده لازم الاجراست گفت: فرهنگ سازی آموزش و مهارت و زندگی سالم و نشاط اجتماعی از مهمترین اولویت ها می باشد.

وی دامه داد: بسیج دانش آموزی نیز باید در حوزه فعالیت‌های اوقات فراغت در تابستان جدی‌تر ورود پیدا کند و نقش هماهنگ‌کنندگی در کل ظرفیت‌های بسیج داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خواستار برنامه ریزی مدون بر اساس نیازهای شهرستان در همه مناطق شد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های تقویتی و سایر کلاس‌های آموزشی باید بر اساس نیاز فراغت بر حمایت از آسایش فکری نوجوانان و جوانان انجام گیرد.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های قرآن و برپایی نماز و کلاس های احکام، برنام های معنوی و برگزاری مسابقات ورزشی، شعر و داستان از مهم‌ترین برنامه‌هایی باشد که برای اوقات فراغت در فصل تابستان در نظر گرفته شود.

هاشمی مهر اذعان داشت: کانون‌های مساجد می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری ضمن پرکردن اوقات فراغت جوانان در زمینه بالا بردن سطح فرهنگ و آگاهی‌بخشی جامعه نقش مهم و سازنده‌ای داشته باشند.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به عنوان نیروی انسانی کارآمد و آینده‌ساز و مهم‌ترین سرمایه هر جامعه اهمیت موضوع را بیشتر می‌کند.

هاشمی مهر با اشاره به آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی برای جوانان گفت: استفاده بیش از حد و نادرست از فضای مجازی موجب ایجاد آسیب‌های روحی، روانی و جسمی خواهد شد و در این زمینه باید تعادل رعایت شود.

پایان پیام/ 82