عملیات تابستانی «مسجدانه» در مساجد محوری شمیران آغاز می‌شود

عملیات تابستانی «مسجدانه» در مساجد محوری شمیران آغاز می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
مدیر ناحیه شهید باهنر(ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: مراسم افتتاحیه «عملیات مشترک پایگاه‌های تابستانی مساجد محوری مناطق ۱ و ۳» با عنوان «مسجدانه» برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد، حجت الاسلام محسن کرمانی، مدیر ناحیه شهید باهنر (ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کر: مراسم افتتاحیه «عملیات مشترک پایگاه‌های تابستانی مساجد محوری مناطق ۱ و ۳» با عنوان «مسجدانه» روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵:۳۰ در مجموعه فرهنگی هنری آسمان تهران برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این عملیات با محوریت ناحیه شهید باهنر (ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد و همکاری شهرداری تهران، در ۱۲ مسجد محوری شهرستان شمیران اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام کرمانی گفت: در این طرح، این مساجد در اجرای برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت، هم افزایی دارند و علاوه بر استفاده از امکانات دستگاه‌ها و نهادهای دیگر در شمیرانات، از ظرفیت‌های یکدیگر نیز بهره‌ خواهند برد. مساجد این شبکه قرار است با این هم‌افزایی، برنامه‌های پربارتری نسبت به گذشته، برای تابستان امسال داشته باشند.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر(ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: برنامه‌های تابستانی این شبکه در حوزه ورزش، شامل؛ فوتبال، بیگ بال، فوتبال صابونی، لیزر تک، دارت گرد، فوتسال، شنا، سوارکاری و کایت است. در زمینه علمی نیز برنامه‌هایی مثل؛ سازه تخم مرغ، سازه ماکارونی، رباتیک، پریمیر و پویانمایی آموزش داده خواهد شد. آموزش زبان‌های انگلیسی و عربی هم بخش دیگری از برنامه های علمی است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این،ها، قرار است برنامه‌های متفاوتی امسال از سوی این شبکه به نوجوانان ارائه شود. برنامه‌هایی مثل؛ تیراندازی، جهت‌یابی، زندگی در شرایط سخت، راپل و چتربازی از این جمله است. همچنین اردوهای زیارتی مشهد و کربلا و اردوی تفریحی رامسر برای تابستان پیش‌رو در نظر گرفته شده است.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر(ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: یکی از برنامه‌های مبتکرانه این شبکه، اردوی «شبی در مسجد» است که در زمینه برنامه‌های فرهنگی و تفریحی، یک اردوی کم نظیر است.

 

وی در ادامه گفت: امسال تابستان، طرحی با محوریت مرکز رسیدگی به امور مساجد و مشارکت مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران اجرا می‌شود. در این طرح به تعداد نواحی شهرداری تهران، یعنی؛ ۱۲۳ مسجد، از هر ناحیه‌ شهرداری یک مسجد، حضور دارند. قرار است این مساجد یک فعالیت فرهنگی مشترک و البته فاخر و متفاوت، برای تابستان امسال ارائه دهند.

 

حجت الاسلام کرمانی گفت: این طرح فقط محدود به این مساجد نمی‌شود. با توجه به اینکه غالب مساجد استان و شهر تهران فعالیت‌های تابستانی دارند و هر سال برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ریزی دارند، آنها هم می‌توانند با الگوگیری از این ۱۲۳ مسجد، برنامه‌های متفاوت و جدیدی را برای تابستان ارائه دهند. در این طرح مساجد از امکانات شهرداری و سایر نهادها و دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خود بهره می‌برند.

 

وی افزود: از ناحیه شهید باهنر(ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز که مناطق ۱ و ۳ تهران را در بر می‌گیرد، ۱۶ مسجد از ۱۶ ناحیه این دو منطقه، در این طرح حضور دارند.

 

پایان پیام/ 40