۱۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجداستان آذربایجان‌غربی مجری طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط»هستند

۱۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجداستان آذربایجان‌غربی مجری طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط»هستند

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
رضایی گفت: از بین هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری استان ۳۰۰ کانون در سطح یک رتبه بندی شده و از این تعداد ۱۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجداستان آذربایجان‌غربی مجری طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط»هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزایر شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در جلسه کارگروه تخصصی ستاد غنی سازی اوقات فراغت که با عنوان طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»، امروز سه شنبه  ۳۰ خرداد ماه که با حضور علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان آذربایجان‌غربی، معاونین و کارشناسان  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و جمعی از مديران کانون در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، امسال برنامه ریزی طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» را از اسفندماه سال 1401شروع کردیم و احصا و سطح بندی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اولین گام در این راستا بود.

وی افزود: از بین هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری که در مساجد استان فعال هستند به سه سطح یک،  دو و سه سطح بندی انجام گرفته است و ویژگی اصلی انتخاب کانون ها در این سطوح فعالیت و حضور میدانی بوده است.

رضایی ادامه داد:  از این تعداد 300 کانون فرهنگی و هنری در سطح یک انتخاب شده و سطح دو شامل کانون هایی است که مدیر آن ها باید تقویت شود و سطح سه نیز راکد هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: از بین 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان 150 کانون به عنوان مجری برنامه های طرح اوقات فراغت «مسجد،  کانون نشاط» انتخاب شدند و در این راستا شهرستان ارومیه پیشران بوده است.

وی ارائه بسته خدمت جهت حمایت از مدیران کانون محری طرح اوقات فراغت را از دیگر اقدامات کانون فرهنگی و هنری مساجد استان عنوان کرد و گفت: هماهنگی با باشگاه‌های ورزشی، سینما،  تخفیف 20 درصدی خانه جوان ارومیه برای بچه های مسجدی،  هماهنگی با اردوگاه‌های امام علی و نور در هفته دو روز برای خواهران و برادران و هماهنگی با کارشناس فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی را از دیگر اقدامات کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» مطرح کرد.

رضایی با بیان اینکه گروه سنی این طرح برای 10 تا 17 سال برنامه ریزی شده است گفت: مسجد بستر تربیت است و در این طرح پیش بینی کردیم که 5 تا 10 هزارنفر را در این رده سنی تحت پوشش قرار دهیم.

 
 
 
 

پایان پیام/ 566