طرح تابستانی انتظار یار محبوب در جیرفت آغاز شد

طرح تابستانی انتظار یار محبوب در جیرفت آغاز شد

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
طرح تابستانی انتظار یار محبوب با موضوع نماز و امامت امام زمان (عج) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در نگارخانه یادمان ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از جنوب کرمان، طرح تابستانی انتظار یار محبوب با موضوع نماز و امامت امام زمان (عج) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در نگارخانه یادمان ولایت برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام محمدتقی سعیدی در این مراسم، گفت: امروز طرح انتظار یار محبوب با حمایت موسسه فرهنگی قرآن و عترت حافظان قرآن سبزواران و همکاری کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان با موضوعات آموزش نماز، تبیین  معارف و آثار و برکات نماز، تبیین وظایف منتظران امام زمان (عج) آغاز شد.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان ابراز کرد: این طرح قرار است طی ۳ ماه اوقات فراغت تابستانی در قالب برگزاری مسابقات، تولید آثار هنری، برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی و اجرای مسابقات ورزشی فوتسال همراه با اهدای جوایز اجرا شود.

وی با اشاره به این که طرح انتظار یار محبوب در شهر جیرفت و جبالبارز اجرا می شود، عنوان کرد: قریب ۲۰۰ نفر از نوجوانان برای شرکت در این طرح نامنویسی کرده اند و امیدوارم با اجرای این طرح بتوانیم گامی هر چند کوچک در زمینه سازی ظهور برداریم.

 

 

مساجد با اجرای برنامه های متنوع بر روی تربیت دینی نوجوانان و جوانان کار کنند 

بهرام مسلمی مهنی در این مراسم، گفت: استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم نماز و امام زمان (عج) بر قشر نوجوان و جوان بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: امروز بسیار خرسندیم که طرح انتظار یار محبوب با استقبال پرشور نوجوانان همراه شده است.

وی اظهار کرد: نوجوانان و جوانان آینده سازان کشور هستند و قطعا اجرای چنین طرح هایی زمینه تربیت دینی نوجوانان و جوانان را در مساجد فراهم می کند.

مسلمی مهنی تابستان را بهترین فرصت برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دانست و خاطرنشان کرد: مساجد با اجرای برنامه های متنوع می توانند نوجوانان و جوانان را جذب کرده و بر روی تربیت دینی آنها کار کنند.

 

 

برنامه های مسجد محور در کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند در فرا گیری مباحث دینی و مذهبی به نوجوان ما کمک کند

مجید خوبی زاده در این مراسم، گفت: شاید امروز  نوجوان و جوان ما بیشترین زمان اوقات فراغت خود را در فضای مجازی سپری می کند و از آنجایی که اغلب محتواهای منتشر در این فضا مناسب سنین نوجوانی و جوانی نیست بنابراین باید برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه های متنوع و همراه با جذابیت اجرا کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد با اشاره به اهمیت وقت در زندگی افراد، عنوان کرد: بسیاری از مهارت هایی که در جوانی و بزرگسالی به کار ما می آیند زمینه یادگیری آنها سنین نوجوانی است و نوجوان ما با تلاش، همت و گذاشتن وقت می تواند از اوقات فراغت تابستانی به نحو احسن برای یادگیری و مهارت آموزی استفاده کند.

وی یادآور شد: فراگیری بسیاری از مهارت ها و علوم به صورت مجازی ممکن نیست و یا خانواده نمی تواند به نوجوان آموزش دهد اما قطعا برنامه های مسجد محور و در کانون های فرهنگی و هنری مساجد می تواند در فرا گیری هم مباحث دینی و مذهبی و هم سایر موارد دیگر به نوجوان ما کمک کند.

خوبی زاده تصریح کرد: طرح انتظار یار محبوب با موضوع نماز و امامت امام زمان (عج) می تواند از یک سو درس امام شناسی داده و از سوی دیگر روش صحیح قرائت نماز به نوجوان و جوان ما آموزش دهد.

 

 

گفتنی است؛ در پایان مراسم افتتاح طرح انتظار یار محبوب نوجوانان با حضور در بارکاه شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند و سپس در نماز جماعت حضور پیدا کردند.

پایان پیام/ 586