عمل به سنت حسنه قربانی و تقویت جریان خدمت کریمانه در کانون های مساجد

عمل به سنت حسنه قربانی و تقویت جریان خدمت کریمانه در کانون های مساجد

تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۲
موسسه و کانون فرهنگی، هنری حضرت ام المومنین خدیجه کبری (س) و برنامه وزین سمت خدا با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اقدام به اجرای طرح ملی توزیع گوشت های قربانی به خانواده های نیازمند، نموده است.

«کریم لایقی اصل» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: در آستانه دهه پر برکت امامت و ولایت، در راستای عمل به سنت حسنه قربانی در عید سعید قربان و با هدف تقویت جریان مبارک خدمت کریمانه، موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها و برنامه وزین سمت خدا با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اقدام به برنامه ریزی و اجرای طرح ملی با قابلیت مشارکت پنج  هزار مسجد جهت انجام این سنت حسنه و تقدیم گوشت های قربانی به خانواده های نیازمند، نموده است.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون های متقاضی جهت مشارکت در این طرح می توانند از طریق پیوند https://bachehayemasjed.ir/eidegorban اقدام به ثبت تقاضا نمایند.

 

وی در ادامه به ارائه نکاتی در زمینه طرح مشارکت در سنت حسنه قربانی در عید اضحی پرداخت و افزود: این اقدام ارزشمند به همت خیرین برنامه سمت خدا، کانون و موسسه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها و با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صورت می گیرد.

 

لایقی اصل ادامه ادامه داد: کانون و موسسه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها متعهد است پس از دریافت سهم مشارکت مساجد (به ازای هر راس دام دو میلیون تومان) و پس از بررسی صحت اطلاعات مسجد و کانون، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به واریز مبلغ شش میلیون تومان به حساب اعلامی در سامانه اقدام نماید.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ابا اشاره به اینکه سهمیه هر مسجد و کانون دو راس دام است، اظهار کرد: تاکید می شود مساجدی که متقاضی مشارکت برای دو راس دام هستند باید نسبت به قربانی عین دو راس اقدام نمایند.

 

وی تاکید کرد: نیت بانیان خیر و مشارکت کنندگان انجام سنت حسنه قربانی و توزیع بین محرومین گرامی بوده و هر گونه تغییر در نیت حتی با فرض تبدیل به احسن مجاز نمی باشد و طبق نظر بانیان خیر فقط توزیع گوشت و یا طبخ غذا مورد تایید است.

 

لایقی اصل خاطرنشان کرد: سهم هر خانواده محروم حداکثر یک و نیم کیلو گرم با توجه به تعداد نفرات تحت تکفل است.

 

وی بیان کرد: پس از تکمیل ظرفیت سامانه بسته خواهد شد و پیشنهاد می شود کانون ها در سریع ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست و واریز سهم مشارکت اقدام کنند.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارش اقدامات کانون ها در این خصوص باید در سامانه «بچه های مسجد» در بخش فعالیت های خودجوش رواق همدلی ثبت شود.

پایان پیام/ 82