تلاش داریم با تعامل با دستگاه های اجرایی برای کانون های مساجد مازندران ظرفیت سازی شود

تلاش داریم با تعامل با دستگاه های اجرایی برای کانون های مساجد مازندران ظرفیت سازی شود

تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۲
نعمتی به تفاهم نامه ستادفهمای استان مازندران با کمیته امداد، آموزش و پرورش، هلال احمر و... اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با تعامل با دستگاه های اجرایی برای پویایی کانون های مساجد استان ظرفیت سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، رجب نعمتی _سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز (۳تیر) در شورای اداری ستادفهمای استان که با حضور مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنري ستاد هماهنگی کانون های فرهنگي هنري مساجد کشور برگزار شد با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف فرهنگی ،‌هنری، اجتماعی،‌آموزشی، قرآنی، اردویی و ... به فعالیت هزار و ۲۰۶ کانون فرهنگی هنری در این خطه از شمال کشور اشاره و اظهار کرد:  ۷۰۶ کانون از این تعداد در شهرها  و مابقی کانون ها در روستاها نسبت به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، دینی، کتابخانه ای و... به اقشار مختلف جامعه به ویژه نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان اهتمام ویژه دارند.

 

 

وی با تاکید براینکه جوایز جشنواره های فرهنگی از جمله مدهامتان نیازمند بازنگری است،  افزود: مدهامتان یکی از شاخص ترین برنامه های ستادفهمای کشور است که باید جوایز جشنواره در مقایسه با سایر مسابقات قرآنی کشور نظیر اوقاف چشمگیر تر یا هم تزار باشد تا خدای ناکرده انگیزه حضور را از متسابقین نگیرد.

 

 

 نعمتی به اهمیت اوقات فراغت اشاره و برلزوم تقویت سرانه اوقات فراغت کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: کانون های مساجد در استان بصورت خودجوش پای برگزاری کلای های اوقات فراغت هستند اما می طلبد ستاد فهما نیز حمایت مادی و معنوی از بچه های مساجد نماید.

 

 

وی به تفاهم نامه ستادفهمای استان مازندران با کمیته امداد، آموزش و پرورش،  هلال احمر و... اشاره کرد و افزود: تلاش داریم با تعامل با دستگاه های اجرایی استان برای کانون های مساجد استان ظرفیت سازی شود.

 

 

نعمتی از رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت گرفتن امتیاز برای کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: فعالیت های کانونی در استان بیشتر با حمایت مردم و خیرین انجام می شود. 

 

 

به گزارش شبستان، معاون فرهنگی هنري ستاد هماهنگی کانون های فرهنگي هنري مساجد کشور برای حضور در آئین افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد استان مازندران به این خطه از شمال کشور سفر کردند و در این سفر با بیت شریف شهید مدافع حرم فیروز آبادی دیدار و گفتگو خواهند داشت همچنین از فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) کوی مهرگان نکا بازدید بعمل خواهند آورد.

پایان پیام/ 286