سهم ویژه کتاب در طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»/ حمایت از بچه‌های مسجد در شنبه‌های کتاب

سهم ویژه کتاب در طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»/ حمایت از بچه‌های مسجد در شنبه‌های کتاب

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۴۰۲
برگزاری مسابقات کتابخوانی، طرح پالایش کتاب ویژه کتاب‌خانه‌های مساجد و معرفی کتاب‌هایی که توسط بچه‌های مسجد نوشته شده‌اند، از برنامه‌هایی است که ذیل طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تابستان ۱۴۰۲ طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» را در سطح ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری اجرا می کند.

 

یکی از بسترهایی که این طرح ملی برای بچه های مسجد ایجاد می کند فرصت انس با کتاب به عنوان یار مهربان و مطالعه کتاب های مفید است. در این راستا اداره کتاب معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد برنامه های متنوعی را ذیل طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» پیش بینی کرده است.

 

بنابر این گزارش، ازجمله این برنامه ها برگزاری مسابقات کتابخوانی است؛ در این راستا مسابقه کتابخوانی از کتاب «مسئله حجاب» از آثار استاد شهید مرتضی مطهری و  با کد تخفیف ۵۰ درصدی طاقچه hejabemotahar و مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر با کد تخفیف ۵۰ درصد طاقچه Khotbeghadir پیش بینی شده است.

 

طرح پالایش کتاب از دیگر برنامه هایی است که با هدف به‌روزرسانی منابع کتابخانه ای طرح پالایش کتاب در کتابخانه های مساجد کشور با اولویت کتابخانه های روستایی و کم برخوردار اجرا می شود. در این طرح کتابخانه مسجد با هماهنگی ستاد کانون های مساجد استان، کتاب های فرسوده و بلااستفاده را جمع آوری کرده و به فروش می رساند. درآمد حاصل از این فروش صرف خرید کتاب های مورد نیاز کتابخانه ها می شود.

 

طرح ملی شنبه های کتاب مساجد که از سال ۹۸ تا کنون در مساجد در حال اجرا است در برنامه های تابستانی کانون های مساجد نیز با جدیت پیگیری می شود؛ معرفی، نقد و بررسی آثار نویسندگان کانون های مساجد با رویکرد شناسایی و حمایت از نویسندگانی که دارای تالیفات در موضوعوعات مختلف فرهنگی هنری با رویکرد مسجدی هستند، ذیل این طرح پیش بینی شده است. در این راستا کانون هایی که دارای اعضای صاحب تالیف هستند، شناسایی می شوند.

 

گفتنی است، طرح شنبه های کتاب مساجد در کانون هایی که از ظرفیت مولف عضو کانون برخوردار هستند از اول مرداد تا پایان دی سال ۱۴۰۲ در گستره ملی و در بستر مساجد و توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود در این طرح نویسنده کتابی که به مخاطب معرفی می شود، باید عضو کانون های فرهنگی هنری باشد.

 

پایان پیام/ 9