برپایی کانون های نشاط در ۵۸۰ کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه

برپایی کانون های نشاط در ۵۸۰ کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام کلات پور با اشاره به اینکه طرح ملی «مسجد کانون نشاط» با شعار نوجوان شادی امید و طراوت شده است ،گفت:۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهر و تمام روستاهای استان در طول تابستان برنامه های اوقات فراقت را برگزار می کنند.

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح مسجد کانون نشاط است ،گفت: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف  غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود:با توجه اولویت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توان به شناخت نیازها، برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با چشم‌انداز تربیت نیروی مسجدی، برنامه‌ریزی برای جذب و گرایش هرچه بیشتر آن‌ها به مسجد و فعالیت‌های مسجدی اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه همه ما باید برای غنی سازی اوقات فراغت در کنار هم و با برنامه ها و رشته های متفاوت تابستان خوبی را برای دانش آموزان  و جوانان رقم بزنیم ،خاطر نشان کرد:در فصل تابستان جوانان فراغت بیشتری دارند ولی غنی سازی اوقات فراغت با هدف بهسازی اخلاقی و تربیتی منحصر به فصل یا زمان یا عده ای خاص نمی باشد و برنامه ریزی خوب و موثر برای گذراندن این دوره می تواند تاثیر گذار در زندگی ، رشد و حتی آینده جوانان و نیز موثر در توسعه فرهنگی جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی باشد.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت بستر شکوفاهی جامعه را فراهم می کند و از اهمیت خاصی برخوردار است ودر تدوین برنامه های مربوط به غنی سازی اوقات فراغت با یستی بر مواردی از جمله هدفدار بودن ، متنوع بودن ، داشتن جذابیت ، توزیع عادلانه امکانات بین دختران و پسران و ... توجه نموده و با  مد نظر قرار دادن شعار امسال نسبت به سال های گذشته در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تلاش کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: آیین افتتاحیه طرح«مسجد، کانون نشاط» با تأکید بر اهمیت و ظرفیت کانون های فعال در مناطق روستایی و حاشیه شهر در کانون فرهنگی هنری دارالقرآن نور مسجد امام حسین(ع) روستای شهید عسگری(گاوبنده) برگزارشده است.

 

پایان پیام/ 712