آغاز فصل جدید برنامه‌های تابستانی منطقه ۲۲ با همکاری مساجد

آغاز فصل جدید برنامه‌های تابستانی منطقه ۲۲ با همکاری مساجد

تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۲
شهردار منطقه ۲۲ گفت: با توجه به آنکه مساجد از پایگاه‌های مهم اجتماعی در محلات هستند، فعالیت‌های فرهنگی را با محوریت مساجد دنبال می‌کنیم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ در راستای پیگیری و ارتقا سرانه‌های مذهبی منطقه ۲۲، نشست هم اندیشی فعالیت‌های فرهنگی با حضور مدیران شهری این منطقه و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید مطهری (ره) برگزار شد.

 

حاجوی شهردار منطقه ۲۲ در این‌باره اظهار کرد: یکی از وظایف ما در مدیریت شهری منطقه، حفاظت از سرانه‌های عمومی و تلاش برای افزایش آنها در زمینه‌های خدماتی درمانی آموزشی و ... است. در حال حاضر با وجود تعداد ۴۰ مسجد در منطقه و به نسبت جمعیتی که در منطقه ساکن هستند؛ تقریبا یکصد مسجد نسبت به استاندارد معمول کمبود داریم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به ساخت و ساز مساجد در سطح شهر تهران به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم فرهنگی و مذهبی به شمار می‌رود؛ گفت: با تلاش مدیریت شهری منطقه، ساخت و ساز و جانمایی تعداد ۲۵ مسجد در دستور کار قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد تا با کمک خیرین، اقدامات عمرانی جهت ساخت و راه اندازی این تعداد مسجد در سطح منطقه در اسرع وقت انجام شود.

 

خداوردی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز با تاکید بر کمبود سرانه‌های مذهبی نسبت به رشد روزافزون جمعیت در منطقه بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه حول محور مسجد، مدرسه و محله اجرا می شود، به همت سراهای محلات برنامه‌های گوناگون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت و ... در مساجد برپا و اجرای این برنامه ها در فصل تابستان توسعه پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/ 40