کانون‌های مساجد مهیای برنامه‌های دهه ولایت/ برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی ویژه نوجوان تا تبیین معارف علوی

کانون‌های مساجد مهیای برنامه‌های دهه ولایت/ برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی ویژه نوجوان تا تبیین معارف علوی

تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام امیدی از آمادگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس برای میزبانی از مردم در جشن‌های دهه امامت و ولایت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی در نشست ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت که به میزبانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس برگزار شده بود، ضمن تاکید بر اینکه مساجد در مناسبت های مذهبی و اعیاد اسلامی برنامه های خودجوش و مردمی را برگزار می کنند، گفت: برنامه های ویژه ای در ایام دهه امامت و ولایت که از عید قربان تا سعید غدیر را شامل می شود، در مساجد به همت اصحاب مسجد از جمله هیئت امناء، کانون های فرهنگی هنری، پایگاه های مقاومت و همه دلدادگان اهل بیت (ع) برگزار می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ضمن تشریح برنامه ها خاطرنشان کرد: در این ایام مساجد با پرچم های رنگی، بنر و پارچه نوشته آذین بندی و عطرافشانی و آماده برگزاری جشن های مردمی می شود.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس از برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی با پخش شیرینی و پذیرایی خبر داد و گفت: اطعام مومنین بر مبنای استحباب موجود و بیان شده در روایت و احادیث در روز عید سعید غدیر در قالب توزیع غذای گرم و بسته های کمک معیشتی انجام خواهد شد.


حجت الاسلام امیدی برپایی کرسی های آزاد اندیشی ویژه نسل نوجوان و جوان در مساجد جهت رفع شبهات پیرامون غدیر و موضوعات مشابه را از دیگر برنامه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: تبیین معارف علوی توسط ائمه جماعات در مساجد به هنگام اقامه نماز های جماعت نیز از دیگر برنامه هاست.


به گفته وی مساجد در شب عید غدیر برنامه نورافشانی همراه با نوای یا علی را در برنامه های خود دارند و تکریم سادات مساجد و یا همسایگان مسجد توسط امام جماعت و دیگر بزرگان مسجد صورت خواهد پذیرفت.

پایان پیام/ 691