طرح هر مسجد یک حقوقدان همزمان با هفته قوه قضاییه در جیرفت برگزار شد

طرح هر مسجد یک حقوقدان همزمان با هفته قوه قضاییه در جیرفت برگزار شد

تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۲
شامگاه امشب (۶ تیرماه) همزمان با هفته قوه قضاییه به همت کانون بسیج حقوقدانان دادگستری و امور فرهنگی دادگستری جیرفت طرح هر مسجد یک حقوقدان با رییس دادگستری، دادستان و قضات دادگاه و دادسرا جیرفت در مسجد و تکیه علمدار کربلا محله کشاورزی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب (۶ تیرماه) همزمان با هفته قوه قضاییه به همت کانون بسیج حقوقدانان دادگستری و امور فرهنگی دادگستری جیرفت طرح هر مسجد یک حقوقدان با حضور رییس دادگستری، دادستان و قضات دادگاه و دادسرا جیرفت در مسجد و تکیه علمدار کربلا محله کشاورزی اجرا شد.

اصغر ستایی مختاری در حاشیه اجرای این طرح، مساجد را محل اجتماع امت اسلامی برشمرد و گفت: مساجد از صدر اسلام تا به امروز همواره پایگاه فعالیت های دینی بوده و نقش محوری در هدایت و آگاهی بخشی به مردم داشته اند.

رییس دادگستری شهرستان جیرفت ارتقای سطح دانش و سواد حقوقی مردم را تاکیدات مقام معظم رهبری قلمداد کرد و افزود: از راهبردهای قوه قضاییه برای ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی به مردم، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات، استفاده از ظرفیت مساجد است.

وی اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان را از اولویت های دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با رویکرد افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی و قضایی در مساجد اجرا می شود.

ستایی مختاری ابراز کرد: یکی از مشکلات جامعه، عدم اطلاع مردم از مباحث حقوقی است بنابراین دستگاه قضایی با اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان قصد دارد  آموزش های لازم نسبت به مباحث حقوقی و قضایی را به مردم ارائه دهد.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت عنوان کرد: امشب نیز به اتفاق جمعی از همکاران قضایی در این مسجد حضور یافتیم تا هم پای درد دل مردم بنشینیم و هم به آنها مشاوره حقوقی ارائه دهیم.

پایان پیام/ 586