مساجد بايد پايگاه حضور جوانان و نوجوانان باشند

مساجد باید پایگاه حضور جوانان و نوجوانان باشند

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۲
آيت الله اراکي با اشاره به اينکه مساجد انسان ساز هستند و بايد پايگاه حضور جوانان و نوجوانان باشند، گفت: شهدا در همين مساجد تربيت شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم: آیت الله محسن اراکی در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت مساجد استان قم که عصر سه شنبه، ششم تیرماه در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: مساجد را بیش از آنچه تا امروز شناخته ایم باید بشناسیم.

 

وی تصریح کرد: در تاریخ 1400 سال گذشته طاغوت ها همه چیز از جمله خدا، نبوت، امامت، قرآن، مسجد و... را در مفهوم تحریف کرده اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریفاتی که در مفهوم مسجد وارد شده است، گفت: این تحریفات جایگاه و کاربری مسجد را از آنچه که منظور اشاره بوده منحرف کرده است.

 

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه خداوند در مفهوم دینی ما فرمانروای مطلق و ناظر بر همه شئون ما است، اظهار داشت: در تعالیم اسلامی مسجد مقر فرمانروایی الهی و بیت الله است.

 

وی با بیان اینکه مسجد خانه تجلی و فرمانروایی خداوند است افزود: مسجد محل فرمانروا و امام مسجد کسی است که رابط بین مأمومین و فرمانروای مطلق است و لذا مساجد خانه های امام است زیرا امام حجت فرمانروایی بر روی زمین است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری  تصریح کرد: مفهوم مسجد، وصل شدن به امام زمان، وصل شدن به اطاعت خداوند، وصل کردن جامعه به خداوند و... است و نباید مسجد را در حاشیه زندگی خود قرار دهیم بلکه مسجد مرکز زندگی و مرکز تربیت انسان است.

 

دبیر کل سابق مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى با اشاره به اینکه مساجد انسان سازند و باید پایگاه حضور جوانان و نوجوانان ما باشند، گفت: بسیجی‌ها و شهدای ما در همین مساجد تربیت شدند.

 

وی با اشاره به تعطیلات مدارس در ایام تابستان، افزود: در این فرصت اوقات فراغت مسجد باید پررنگ‌تر شود، چون حضور در مساجد جوانان و نوجوانان ما را بیمه می‌کند.