کانونی مسجدی که مهارت آموزی را محور برنامه های اوقات فراغت قرار داده است

کانونی مسجدی که مهارت آموزی را محور برنامه های اوقات فراغت قرار داده است

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۲
فهیمه برخان گفت: هدف از اجرای برنامه های هنری، مهارت آموزی بانوان و دختران جوان هست تا در اوقات فراغت تابستانی در کنار یادگیری مهارت بتوانند برای خود اشتغالزایی کنند.

فهیمه برخان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی در کانون فاطمیه، گفت: کلاس های آموزش قرآن کریم با محوریت آموزش روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرآن کریم برای سنین کودک، نوجوان و جوان در حال برگزاری است.
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج با بیان اینکه بخشی از برنامه های اوقات فراغت به کلاس های هنری اختصاص یافته، اظهار کرد: یکی از این برنامه ها، آموزش خیاطی به بانوان و دختران جوان است که زیر نظر یکی از اساتید برجسته برگزار می‌شود.
وی ابراز کرد: همچنین در ایام فراغت تابستانی دوره های آموزش قالی بافی و گلیم بافی با حضور بانوان محله مسجد برگزار می‌شود.
برخان ادامه داد: بخشی از فضای فاطمیه به آموزش کلاس قالی بافی و گلیم بافی اختصاص داده شده و چند دار قالی و گلیم با همکاری بسیج راه اندازی شده است.
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج با اشاره به آموزش هنرهای دستی بومی منطقه، ابراز کرد: خوس بافی یکی از هنرهای زیبای دستی بومی منطقه است که به نوعی سوزن دوزی با نخ های مخصوص می باشد و از اوایل تابستان کار آموزش آن آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه های هنری، مهارت آموزی به بانوان و دختران جوان هست تا در اوقات فراغت تابستانی در کنار یادگیری مهارت بتوانند برای خود اشتغالزایی کنند.

پایان پیام/ 586