سرزندگی مسجد به حضور بچه‌ها است/ تئاتر ظرفیت مسجدی کردن بسیاری از افراد را دارد

سرزندگی مسجد به حضور بچه‌ها است/ تئاتر ظرفیت مسجدی کردن بسیاری از افراد را دارد

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالان مسجدی باید به‌روز باشند، گفت: از طریق هنر به ویژه نمایش و تئاتر می‌توان حتی آنها را که اهل مسجد نیستند، مسجدی کرد. باید توجه داشت سرزندگی مسجد به حضور بچه‌ها است.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم»، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز (شنبه، ۱۰ تیرماه) با هم گفتگو کردند.

 

وی با اشاره به ضرورت فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد، تصریح کرد: در مورد مسجد ما بشدت نیازمند فعالیت های روزمره هستیم، مسجد زمانی مرکز داد و ستد، مرکز رسیدگی به امور دنیا و آخرت مردم بود چنان که در زمان پیامبر اکرم(ص) همه امور مردم در مسجد رسیدگی می شد.

 

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: کسانی که در ارتباط با مساجد فعالیت می کنند باید به روز باشند و جوان ها و نوجوانان را نسبت به مسجد تشویق و ترغیب کنند.

 

وی تأکید کرد: بچه ها باید به مسجد بروند تا با آن انس بگیرند. اما بعضا برخی افراد در مساجد مخالف کارهای ورزشی و حضور بچه ها در مساجد هستند. اگر بخواهیم مساجد ما سرزنده باشند راهی نداریم مگر این که بچه ها را به مساجد بیاوریم.

 

نماینده ول فقیه در استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: شخصا به دیدن تئاتر و سینما و... می روم. امروز ما هیچ کس را به اندازه مقام معظم رهبری نداریم که به مسئله فعالیت های هنری تأکید داشته باشد.

 

وی ادامه داد: از طریق هنر به ویژه نمایش و تئاتر می توان حتی آنها را که اهل مسجد نیستند، مسجدی کرد.

 

حجت الاسلام آل‌هاشم با تقدیر از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای راه اندازی مدرسه تئاتر شبستان، بیان کرد: امید است تئاتر بچه های مسجد بتواند هدف های والای اسلام و نظام را عرضه کند.

 

همچنین در ابتدای این دیدار، «حسین عالم‌بخش، دبیر جشنواره کارگاه های آموزشی هنرهای نمایشی کشور، با بیان اینکه در بین آحاد مردم اهمیت تئاتر معلوم نیست گفت: امیدواریم هدف های والایی که جمهوری اسلامی دارد در قالب هنر تئاتر ارایه شود و امیدواریم در سال های آینده این اتفاق بیفتد و چه بهتر که این اتفاق از مساجد شروع شود.

 

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی تئاتر مسجدی را از کانون های فرهنگی هنری شروع کرده ایم، افزود: ایجاد انگیزه و پرورش امید درست و نشان دادن راه درست در این کارگاه های دو روزه از اهداف اصلی ما است.

 

دبیر جشنواره کارگاه های آموزشی هنرهای نمایشی کشور ادامه داد: در دو استان قبلی که این دوره آموزشی افتتاح شد یعنی استان های گیلان و خراسان رضوی بازخورد بسیار خوبی داشتیم. شور و نشاط و ... همه نشان از بازخورد خوب دارد و ان شاالله این دوره های ما استمرار پیدا می کند و تا انتهای سال ۱۴۰۲ شاهد یک جهش مناسب در تئاتر بچه های مساجد باشیم و بتوانیم تئاتر مردمی و کاربردی را روی صحنه ببریم.

 

عالم بخش با بیان اینکه فراخوان جشنواره تئاتر شبستان طی یک ماه آینده اعلام می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد اجرای نمایش های خوب و اثرگذار باشیم. امید است عقب ماندگی چهار دهه ای در تئاتر جبران شود.

 

پایان پیام/ 9