نهضت بازگشت به مساجد با نگاه تعاملي ميان نهادهاي فرهنگي محقق مي‌شود

نهضت بازگشت به مساجد با نگاه تعاملی میان نهادهای فرهنگی محقق می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمين خداداده با اشاره به اينکه امروز دستگاه‌هاي فرهنگي نظام، به موضوع مهم بازگشت به مسجد اعتقاد دارند، گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، هم‌افزايي با همه اين دستگاه‌ها را مورد توجه ويژه قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز (شنبه، دهم تیرماه) در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت بالای مساجد تبریز و استان در عرصه های فرهنگی و هنری اظهار داشت: بهره‌مندی از این ظرفیت بالقوه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را برطرف خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اهداف و سیاست‌های کاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در دوره جدید خاطرنشان کرد: به دنبال هویت‌بخشی به کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالان این عرصه هستیم، در این راستا اقدامات خوبی در استان آذربایجان‌شرقی طی ماه های گذشته صورت گرفته است.

 

خداداده با اشاره به اینکه امروز دستگاه‌های فرهنگی نظام، به موضوع مهم بازگشت به مسجد اعتقاد دارند، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هم‌افزایی با همه این دستگاه‌ها را مورد توجه ویژه قرار داده و در این راستاذ نگاه تعاملی با تمامی نهادها دارد.

 

وی تصریح کرد: کانون‌های مساجد آن نگاه تحولی در پیشخوان فرهنگی دولت مبنی بر حضور نمایندگی فرهنگ و هنر در مساجد را با همکاری برادران بسیج فراهم کرده و آن نشاط لازم را برای جوانان در مساجد ایجاد کرده اند.

 

همچنین «محمد حسین بلاغی مبین»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست گفت: برنامه های کانون فرهنگی و هنری مساجد استان طی ماه های اخیر پررونق، پرنشاط و همراه با پویایی و خلاقیت برگزار می شود که نشان از تحرک این نهاد مسجدی و مردمی در دوران جدید مدیریت دارد.

 

وی با اشاره به تعامل گسترده ستاد فهما استان و اداره کل ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آماده تعامل حداکثری با برنامه های ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان است و از هرگونه فعالیت مردمی در راستای مردمی سازی این فعالیت ها حمایت خواهد کرد.

 

بلاغی با اشاره به برنامه های ستاد فهما استان در شهرستان های مختلف افزود: این ستاد طی ماه های اخیر با برنامه های مختلف توانسته است بحث عدالت فرهنگی را در سراسر استان محقق نماید.