آئین افتتاحیه غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی برگزار شد

آئین افتتاحیه غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲
با حضور مهدی مقدم، معاونت فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آئین افتتاحیه طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، آئین افتتاحیه غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجداستان آذربایجان غربی با حضور مهدی مقدم،  معاونت فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و بانوان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ارومیه،  افتتاح شد.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم  به خبرنگار شبستان با تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم اظهار کرد: این آئین همزمان با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها با شعار محوری «مسجد، کانون نشاط » برگزار شد.

وی افزود: اگرچه کانون‌های مساجد در روزها و ماه‌های گذشته برای برپایی دوره‌های اوقات فراغت جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته‌اند اما مراسم نمادین افتتاحیه اوقات فراغت با حضور نمایندگانی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

رضایی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تابستان امسال شاهد برپایی دوره‌ای مفید و متفاوت‌تر نسبت به سال‌های قبل باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نوجوانان و جوانان حاضر در مراسم، عنوان کرد: قرآن و مسجد را الگوی خود قرار دهید چرا که قرآن کمک می‌کند راه را پیدا کنید، هدایت شوید و به آرامش روحی برسید.

مدیر ستاد فهما استان آذربایجان غربی گفت: امروزه دشمن در حال رصد جوانان و نوجوانان ماست و در تلاش است آنها را گمراه کند بنابراین  باید با حضور در مسجد و فرصت‌هایی که برایتان فراهم می‌شود نهایت استفاده را برد.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از رده سنی ۱۰ تا ۱۷ سال از برنامه‌های این طرح در استان بهره مند شوند، گفت: پیش بینی می‌شود هر کانون بیش از ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان رده سنی ۱۰ تا ۱۷ سال را جذب کند.

گفتنی است، این آئین  در محل اردوگاه نور ارومیه عصر یکشنبه ۱۱ تیرماه با حضور پرشور نوجوانان مسجدی برگزار شد.

پایان پیام/ 566