کانون هاي فرهنگي هنري مساجد از ارکان اصلي تقويت جبهه انقلاب هستند

کانون های فرهنگی هنری مساجد از ارکان اصلی تقویت جبهه انقلاب هستند

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲
مقدم در آئين افتتاحيه طرح «مسجد، کانون نشاط» در استان آذربايجان غربي، با بيان اينکه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد از ظرفيت بالقوه خوبي برخوردار هستند گفت: کانون هاي مساجد از ارکان اصلي تقويت جبهه انقلاب و حق هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان غربی: آیین افتتاحیه برنامه های غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی همسو با طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»؛ با حضور «مهدی مقدم»، معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «منصور امامی» مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی این استان و بانوان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ارومیه، برگزار شد.

 

 

«مهدی مقدم » معاون  فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  کشور در این مراسم، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از ارکان اصلی تقویت جبهه انقلاب و حق هستند و باید این را باور کنیم.

 

وی افزود: متاسفانه ما به هنوز این کانون ها را باور نکردیم و باید به این باور برسیم و قبول کنیم که کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت بالقوه ای برخوردار هستند.

 

 

مقدم ادامه داد: از ظرفیت همین کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان در راستای تربیت کادر متخصص و نیروهای متعهد اثرگذاری بسیار زیادی داشت.

 

وی گفت: در استان ها وجود اردوگاه ها ظرفیت خوبی است و باید این ظرفیت ها در اختیار مخاطب قرار گیرد که استان آذربایجان غربی در این مهم خوب عمل کرده است.

 

«محسن رضایی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز در حاشیه این مراسم  با تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: این آئین همزمان با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها با شعار محوری «مسجد، کانون نشاط » برگزار شد.

 

 

وی افزود: اگرچه کانون‌های مساجد در روزها و ماه‌های گذشته برای برپایی دوره‌های اوقات فراغت جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته‌اند اما مراسم نمادین افتتاحیه اوقات فراغت با حضور نمایندگانی ازکانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

 

رضایی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تابستان امسال شاهد برپایی دوره‌ای مفید و متفاوت‌تر نسبت به سال‌های قبل باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نوجوانان و جوانان حاضر در مراسم، عنوان کرد: قرآن و مسجد را الگوی خود قرار دهید چرا که قرآن کمک می‌کند راه را پیدا کنید، هدایت شوید و به آرامش روحی برسید.

 

مدیر ستاد فهما استان آذربایجان غربی گفت: امروزه دشمن در حال رصد جوانان و نوجوانان ماست و در تلاش است آنها را گمراه کند بنابراین  باید با حضور در مسجد و فرصت‌هایی که برایتان فراهم می‌شود نهایت استفاده را برد.

 

 

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از رده سنی ۱۰ تا ۱۷ سال از برنامه‌های این طرح در استان بهره مند شوند، گفت: پیش بینی می‌شود هر کانون بیش از ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان رده سنی ۱۰ تا ۱۷ سال را جذب کند.

 

گفتنی است، این آئین  در محل اردوگاه نور ارومیه، عصر یکشنبه ۱۱ تیرماه با حضور پرشور نوجوانان مسجدی برگزار شد.