مساجد در باب «جهاد تبیین» در جایگاه واقعی خود قرار ندارند/ لزوم باور متولیان به سنگر بودن مسجد

مساجد در باب «جهاد تبیین» در جایگاه واقعی خود قرار ندارند/ لزوم باور متولیان به سنگر بودن مسجد

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام رئیسی زاده گفت: مساجد در مسائل مختلف به ویژه در باب «جهاد تبیین» در جایگاه واقعی خود قرار ندارند و مهمترین علت آن فاصله گرفتن از کارکرد اصلی خود به عنوان سنگر خطوط مقدم جنگ است.

حجت الاسلام محمدرضا رئیسی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، با اشاره به چرایی عدم اهتمام مساجد نسبت به مسئله «جهاد تبیین»، گفت: تا زمانی که نگاه ها به مساجد تغییر نکند در باب مسائل مختلف مرتبط با مسجد اهتمام شکل نمی گیرد.

 

امام جمعه سده اقلید از مسجد به عنوان سنگر و محل رشد و تعالی یاد کرد و افزود: رونق مسجد به رونق جامعه کمک می کند چرا که مساجد نقش کلیدی در اجتماع ایفا می کنند.

 

وی با گلایه از قرار نداشتن مساجد در جایگاه واقعی خود، ابراز کرد: مساجد در مسائل مختلف به ویژه در مسئله «جهاد تبیین» در جایگاه واقعی خود قرار ندارند و مهمترین علت آن فاصله گرفتن مساجد از کارکرد اصلی خود به عنوان سنگر و مکان آموزش، پذیرش، سازماندهی و اعزام نیرو به خطوط مقدم جنگ است.

 

حجت الاسلام رئیسی زاده با تصریح اینکه سنگر بودن مسجد باید به باور متولیان تبدیل شود، تاکید کرد: عدم هماهنگی میان نهادهای متولی مساجد و همچنین نگاه حداقلی آنها به مسجد سبب شده این مکان در جایگاه و کارکرد اصلی خود قرار نگیرد و آنگاه که مساجد در طراز اصلی خود نباشد در خصوص هر موضوع به ویژه جهاد تبیین اهتمام وجود ندارد.

 

پایان پیام/ 691