غدیر اشرف و افضل اعیاد است

غدیر اشرف و افضل اعیاد است

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام و المسلمین امامی گفت: عید غدیر، که اشرف و افضل اعیاد است، به جهت ربط امت ‏با امام، وحدت دل‏هاى آنان با ولایت، و ورود در سلک سالکان راه و ارتباط ملک با ملکوت است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام و المسلمین منصور امامی،  مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی دیشب، در مراسم افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت«مسجد،  کانون نشاط» که با حضور بانوان عضو کانون در اردوگاه نور ارومیه برگزار شد، گفت: هرچه در توان داریم باید برای عید غدیر هزینه کنیم و غدیر روزی است که احسان کامل به نتیجه می رسد. 

حجت الاسلام و المسلمین امامی با بیان اینکه انفاق و احسان در این روز مهم است، ادامه داد: امام علی (ع) خودشان فرمودند؛ هرکس در روز غدیر بخاطر من قرض بکند من قرضش را ادا میکنم و خدا را شاکریم که ذکر زبان ما در کودکی و سختی ها یاعلی است. 

وی گفت: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است؛ این روز، روز عبادت است و روز اطعام و نیکی کردن و احسان به برادران دینی است بنابراین اهمیت ویژه ای دارد. 

این مسئول ادامه داد: با توجه به فضیلت بی شمار اطعام در ایام غدیر شایسته است مؤمنین در حد توان خود به سفره داری و اطعام این ایام در منازل خود و یا در مساجد، حسینیه ها، امام زاده های اقدام کنند. 

وی گفت: خاتم بخشی، طبخ اطعام غدیر، اجرای عقد اخوت و از سنت های غدیر است و امسال باید برنامه‌های غدیر به سمت تغدیه فکری مردم جهت دهی شود. 

گفتنی است؛ مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» یکشنبه (11تیرماه) با حضور مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و حجت الاسلام والمسلمین منصور امامی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی در اردوگاه نور شهرستان ارومیه برگزار شد. 

در این دختران عضو کانون های مساجد شهرستان ارومیه از کانون های فاطمه الزهرا(س)، مدافعان زینبیه، فدائیان ولایت، طالقانی، لیله القدر، جوانان نینوا، رایحه الهدی، موسی ابن جعفر(ع)، شریف، کمیل، محمد رسوال الله، جهان آرا، جشنی را به مناسبت اعیاد قربان وغدیر خم برگزار کردند. 

حضور بر مزار مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین حسنی، شهیدان مهدی باکری و حمید باکری، دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حضور در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه های سفر یکروزه معاونت فرهنگی هنری ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور بود.

پایان پیام/ 566