مسجدی که بچه‌هایش با سرود از غدیر استقبال می‌کنند

مسجدی که بچه‌هایش با سرود از غدیر استقبال می‌کنند

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲
کانون فرهنگی هنری «نسل پایداری» که از کانون‌های موفق مسجدی در اجرای برنامه‌های اواقت فراغت و طرح‌های مومنانه است، با گروه سرود «مرآت ماه» به استقبال از عید غدیر رفته است؛ اجرای خیابانی و حضور در مهمانی ۱۰کیلومتری غدیر از برنامه‌های این گروه است.

«امیرحسین غفار پور»، در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تدارک جشن های دهه ولایت و امامت به همت کانون فرهنگی هنری «نسل پایداری» در جوار مسجد منشور السطان تهران خبر داد و اظهار کرد: جشن های دهه ولایت و امامت این کانون از که عید قربان همراه با جشن های میدانی آغاز شده تا روز عید غدیر و مهمانی ۱۰ کیلومتری آن ادامه دارد.

 

مدیر بخش تعلیم و تربیت کانون نسل پایداری مسجد منشور افزود: از شب عید سعید قربان اجرای میدانی گروه سرود این کانون در میادین مختلف تهران آغاز شده و قرار است، در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر نیز در سه نقطه از مسیر گروه سرود «مرآت ماه» کانون به اجرای سرود بپردازد.

 

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه گروه سرود مرآت ماه کانون نسل پایداری یکی از گروه های سرود برتر در سطح منطقه است، ادامه داد: این گروه سرود در مناسبت های مختلف اقدام به اجرای میدانی و چهارپایه خوانی و اجرای برنامه در میادین مختلف می نماید که خوشبختانه با استقبال روبرو بوده است.

 

غفارپور از اطعام غدیر در جشن میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر به همت این کانون خبر داد و افزود: آتش بازی، اجرای مسابقات ورزشی همچون فوتبال دستی، نورافشانی، فضاسازی محلی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت دهه ولایت و امامت است.

 

وی همچنین به تدارک برنامه های فرهنگی و مذهبی از سوی این کانون برای نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: برنامه های اوقات فراغت کانون نسل پایداری نیز همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت آغاز شده است که این برنامه ها شامل برگزاری سلسله نشست های سیره شهدا، شبی با شهدا، برگزاری جلسات احکام، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی همچون کوهنوردی، فوتبال، فوتسال و برنامه های اردویی برای گروه سنی ۹ تا ۱۶ سال است.

 

 

 

 

مدیر بخش تعلیم و تربیت کانون نسل پایداری مسجد منشور با بیان اینکه کانون با همکاری دیگر ارکان مسجد طرح ها و برنامه های مختلفی برگزار می کند، تصریح کرد: طرح «جوانه‌های نشاط» و «سفیران ادب» نیز با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت و نیز تعالی و رشد و پرورش استعداد نوجوانان و جوانان در کانون اجرا می شود که خوشبختانه استقبال از برنامه های اوقات فراغت بسیار بالا بوده است.

 

وی طرح «مصلین» را از دیگر طرح هایی نام برد که سالیان سال است در مسجد اجرا می شود و ابراز کرد: در قالب این طرح حضور هفتگی و ماهانه کودکان و نوجوانان در مسجد روی برگه‌هایی ثبت می شود و در پایان هر ماه و در مناسبت های مختلف نفرات برتر تشویق می شوند.

 

 

 

 

غفارپور با اشاره به برگزاری کارگاه تئاتر تخصصی و صدابرداری برای اعضای کانون گفت: کانون نسل پایداری با هدف شناسایی استعداد و توانایی های نوجوانان اقدام به برگزاری این دوره نموده است. همچنین یکی از برنامه های کانون رفع اشکال درسی دانش آموزان است که از این طریق توانستیم دانش آموزان نیازمند را در بعد تحصیلی تقویت کنیم.

 

 

 

 

وی تولید نرم‌ افزارهای فرهنگی و مذهبی، آموزش وبلاگ‌نویسی و  برگزاری مسابقه در فضای مجازی را بخش دیگری از فعالیت های کانون نسل پایداری مسجد منشور السلطان برشمرد و گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری نسل پایداری وبلاگ های مختلفی را با هدف تولید محتوای دینی راه اندازی کرده اند.

 

 

 

 

غفارپور کمک رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار را از دیگر برنامه های این کانون دانست و افزود: کمک رسانی به دانش آموزان نیازمند، توزیع بسته های معیشتی، تهیه جهیزیه برای جوانان نیازمند در آستانه ازدواج و تهیه سیسمونی برای والدین نیازمندی که صاحب فرزند می شوند، بخشی از کمک های مومنانه این کانون است که به مناسبت دهه ولایت و امامت نیز کمک رسانی به نیازمندان به همت بچه های مسجد انجام می شود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 40