حمایت ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی از ایده های فاخر فرهنگی

حمایت ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی از ایده های فاخر فرهنگی

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام محقی گفت: امروز گفتمان ستاد کانون های مساجد عوض شده و نگاه بر این است حوزه گفتمانی، ایده پردازی تقویت شود در همین راستا از ایده های فاخر فرهنگی کانون های فرهنگی هنری حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی- سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی – امروز (14 تیر) در جلسه توجیهی و آموزشی ارکان مساجد شهرستان نهبندان (هیات امنا، خدام، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد) با اشاره به مسئولیت های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: با توجه به اینکه دستگاه های مختلفی در بدنه مساجد فعالیت می کنند این هم افزایی و هماهنگی که در سطح استان بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛ رشد و تعالی بسیار ارزنده ای به نفع حوزه مسجد رقم می خورد.

 

به گفته وی، در مسجد بین امام جماعت، فرمانده پایگاه و مدیر کانون فرهنگی هنری وفاق خیلی خوبی اتفاق افتاده است لذا نیاز داریم مباحثه ای در خصوص مسجد داشته باشیم.

 

حجت الاسلام محقی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی، کانون های مساجد فعالیت های خود را از بالقوه به بالفعل رسانده اند. لذا با توجه به سامانه ثبت گزارشات فهما بخشی از حوزه عملکردی حوزه مساجد را می‌توان در عمل اثبات و ارائه کرد.

 

وی تصریح کرد: امروز گفتمان ستاد کانون های مساجد عوض شده و نگاه بر این است حوزه گفتمانی، ایده پردازی تقویت شود در همین راستا از ایده های فاخر فرهنگی کانون های فرهنگی هنری حمایت می شود.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در گذشته تجهیزات و امکاناتی در اختیار کانون ها قرار گرفت که امروز این میز و صندلی ها دردی دوا نمی کنند بلکه اکنون ایده پردازی در اولویت قرار دارد.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: باید به این سمت برویم که در گفتمان ایده پردازی؛ مساجد، صاحب ایده باشند.

 

وی با بیان اینکه امروز متولیان حوزه فرهنگی به دنبال ایده هستند لذا هدف ما در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد این است که حمایت ویژه ای با حمایت مجموعه فرهنگ و ارشاد داشته باشیم، گفت: شعار دولت سیزدهم نهضت بازگشت مساجد است اما اینکه چقدر محقق شود و بتوانیم سنت و سوی دولت را به این سمت بکشانیم هنر بچه های مسجد است.

 

وی تصریح کرد: کانون مساجدی که ایده فرهنگی داشته باشد و آن را مکتوب به ستاد استان ارسال کند؛ تلاش خود را برای حمایت مالی از ایده های ناب انجام خواهیم داد.

 

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه ۷۰۰ کانون با بیش از ۵۵ هزار عضو در سطح استان فعال هستند که بعد از پایگاه‌های مقاومت بسیج گسترده‌ترین، مردمی‌ترین و کم هزینه ترین نهاد فرهنگی کشور محسوب می شوند، گفت: ائمه جمعه و جماعت می توانند از این ظرفیت ها بهره مند شده و استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه در کنار مباحث فرهنگی داریم مباحث اجتماعی را هم پیگیری می‌کنیم که توزیع بسته های گوشت قرمز در همین راستا انجام می شود، افزد: دبیری کمیته مساجد بنیاد احسان کشور را در استان قبول کرده ایم چون باید مساجد تقویت شوند، از بنیاد احسان بسته ها تحویل و با همراهی کانون های مساجد توزیع می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/ 575