شورای فرهنگی مساجد نهبندان هفتگی برگزار شود

شورای فرهنگی مساجد نهبندان هفتگی برگزار شود

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام نجمی‌پور با تاکید بر آموزش ارکان مسجد توسط کانون های فرهنگی هنری گفت: برگزاری شورای فرهنگی مساجد به صورت هفتگی باید در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد نجمی‌پور –امام جمعه نهبندان امروز چهارشنبه (۱۴ تیر) در جلسه توجیهی و آموزشی ارکان مساجد شهرستان نهبندان (هیات امنا، خدام، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری) ضمن تبریک ایام امامت و ولایت اظهار کرد: طبق روایات شیعیان را به حق حضرت علی(ع) بخشیده اند و اگر به غدیر توجه می کردیم عاشورا رقم نمی خورد.

 

وی با بیان اینکه چهار شخصیت محوری حضرت ابراهیم بنیانگذار مسجد الحرام، پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی(ع)، وجود نازنین بقیه الله العظم که ظهور ایشان از مسجد اتفاق می افتد مسجد پرداز بودند، افزود: در انجام کارهای مسجدپایه اگر امام جماعت، هیئت امنا، خادم، پایگاه بسیج و مدیر کانون با هم هماهنگ باشند موفق خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه کارکرد مسجد فقط اعتقادی و مذهبی و بر پایه نمازخواندن نیست بلکه می تواند علمی باشد، گفت: مسجد هم قوه مقننه، هم مجریه و قضائیه است و محل عبادت، آموزش است.

 

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: کار فرهنگی و مدیریتی اگر در مساجد فعال شود بسیاری از آسیب های اجتماعی رفع می‌شود، طرح «چهار میم» یعنی منزل، مدرسه، مسجد و محله را باید دریابیم چراکه فرزندان ما ابتدا در منزل و سپس در مدرسه تربیت می‌شوند.

 

حجت الاسلام نجمی پور گفت: برای جذب نسل جوان به مسجد، نقش امام جماعت، هیئت امنا و خادم بسیار اهمیت دارد و اگر اخلاق رعایت نشود نوجوان و جوان از مسجد روی گردان می شوند.

 

وی با بیان اینکه همچنین ناهماهنگی بین ارکان مسجد سبب روی گردانی افراد از این اماکن مقدس می شود، افزود: کانون های فرهنگی هنری سبب ایجاد انگیزه بین نوجوانان در مسجد می شوند، لذا شبکه سازی و کادرسازی و هماهنگی بین ارکان مساجد ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام نجمی‌پور تصریح کرد: طلبه هایی که کار با نوجوانان را بلد نیستند نباید وارد کانون ها و مسجد شوند این افراد نیاز به آموزش های لازم دارند، توانمندسازی امام جماعت، خدام و هیئت امنا باید توسط کانون‌های فرهنگی و هنری در دستور کار باشند.

 

وی با بیان اینکه اگر قرار است مسجد رشد کند باید منیت ها را کنار بگذاریم و با تعامل و هم افزایی ارکان مسجد مسائل را انجام دهیم، گفت: مدیر مسجد؛ امام جماعت است اما به این معنا نیست که همه کاره مسجد امام جماعت است لذا باید آموزش ارکان مسجد انجام و شورای فرهنگی مسجد باید حداقل هفته ای یک بار جلسه برگزار کند.

 

 

پایان پیام/ 575