استقبال بی نظیر جوانان کانون های مساجد از برنامه های دهه امامت و ولایت در کرمانشاه

استقبال بی نظیر جوانان کانون های مساجد از برنامه های دهه امامت و ولایت در کرمانشاه

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام کلات پور گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه برنامه‌های متنوع و شادی را برای جوانان و اعضای کانون ها تدارک دیده که مورد استقبال بی نظیر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام  افشین کلات‌پور در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن عید غدیر خم و برنامه های کانون مساجد ،گفت: عید غدیر یکی از جشن‌های مهم اسلامی است که هرساله برای مسلمانان جهان به مناسبت روز اعلام جانشینی پیامبر اسلام، حضرت محمد( ص) برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه افزود: نوجوانان در دوره‌ای از زندگی خود قرار دارند که در حال شکل‌گیری عقاید، ارزش‌ها و هویت خود هستند. ارائه اطلاعات و آگاهی دربارهٔ عید غدیر به آن‌ها کمک می‌کند تا با رویداد تاریخی مهمی که در تاریخ اسلام اتفاق افتاده‌است آشنا شوند لذا  آن‌ها با فهم بهتر مفاهیمی مانند امامت، ولایت و تعهدات دینی، بهترین تصمیم‌گیری‌ها را برای زندگی خود خواهند داشت همچنین قادر خواهند بود تا با شناخت ارزش‌های دینی و اخلاق اسلامی، از این ارزش‌ها به بهترین شکل بهره‌برداری کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشن‌های عید غدیر برای نوجوانان یک فرصت عالی است تا آن‌ها را با رسالت و اهمیت این رویداد مهم در اسلام آشنا کنید.

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به برنامه های کانو ن مساجد در روز عید غدیر خم، اظهار کرد:  اجرای جشن‌های خیابانی، برگزاری مسابقات مرتبط با عید غدیر، پویش «تا غدیر» و مسابقات کتابخوانی ،دیدار با سادات، اجرای طرح ضیافت علوی، برپایی ایستگاه صلواتی، اجرای سخنرانی و برگزاری مولودی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و برگزاری جشن غدیر از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

 

وی در پایان گفت:رسول خدا (ص) فرمود: «روز غدیرخم برترین عید‌های امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد، برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.»

پایان پیام/ 712