حضور «سيد مجيد امامي» در جمع اعضاي کانون فرهنگي هنري «شهداي بانقلان»

حضور «سید مجید امامی» در جمع اعضای کانون فرهنگی هنری «شهدای بانقلان»

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲
سيد مجيد امامي، دبير شوراي فرهنگ عمومي کشور با حضور در روستاي بانقلان از کانون فرهنگي هنري و مرکز ديجيتال «شهداي بانقلان» بازديد و با مسئولان و اعضاي اين کانون ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، «سید مجید امامی»، در این بازدید که چهار شنبه شب(چهاردم تیر ماه)، با حضور معاونین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان انجام شد، اظهار کرد: با فعالیت های مسجدی،  می توان کودکان و نوجوانان را  در مقابل تهاجم فرهنگی محافظت کرد، در حقیقت کم هزینه تر از فعالیت مسجدی نداریم‌، هرچند مسجد همچنان مظلوم است اما می توان خدمات فرهنگی را در مساجد انجام داد.

 

وی، افزود: در دستور کار داریم که تعدادی از مساجد کشور مرکز توزیع لباس بومی و صنایع فرهنگی شوند، از این رو محصولات فرهنگی در اختیار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار می گیرد. 

 

وی، تاکید کرد: اگر‌ مردم محور فعالیت ها باشند می توان به روزهای بهتری امیدوار بود، فراگیری مهارت های شغلی از دیگر مسائلی است که کانون های فرهنگی می توانند در آن موثر باشند، باید دانست در ابتدا نشاط و فراغت و در درجه بعد آینده شغلی برای رده سنی نوجوانان اهمیت دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور،نیز در این بازدید،  کانون شهدای بانقلان، را یکی از کانون های فعال استان در اجرای  برنامه ها و فعالیت های دینی، فرهنگی و ورزشی، کتابخانه ای و سایر حوزه ها بیان کرد و گفت: حضور پرشور جوانان و نوجوانان مهم ترین شاخصه فعالیت های این کانون است.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، در ادامه با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و حمایت های وی از فعالیت های کانون ها، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، رونق بخش مساجد با حضور نسل جوان باشیم.

 

 در ادامه این نشست «محمد یوسفی»، با اشاره به عضویت بیش از ۷۰۰ نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان روستای بانقلان در ایپ کانون گفت:  کتابخانه این کانون  هر روز پذیرای جوانان و نوجوانان روستا است. 


مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای بانقلان، همچنین اضافه کرد: اجرای برنامه های فرهنگی هنری، فعالیت های ورزشی و دوره های آموزشی و مهارتی در این کانون برگزار می شود.