بیش از ۴ هزار پرس غذای نذری به همت بچه‌ مسجدی‌های استان آذربایجان غربی طبخ می شود

بیش از ۴ هزار پرس غذای نذری به همت بچه‌ مسجدی‌های استان آذربایجان غربی طبخ می شود

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲
رضایی گفت: بیش از ۴ هزار پرس غذای گرم در روز غدیر به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان جهت توزیع در مناطق کم برخوردار پخت و توزیع خواهد شد.

محسن رضایی،مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: بیش از 4 هزار  پرس غذای گرم در روز غدیر به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان جهت توزیع در مناطق کم برخوردار پخت و توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزار و 400 کانون در استان آذربایجان غربی فعال هستند، افزود: در این پخت غذا بچه های مسجدی عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همکاری دارند و کانون هایی که در مناطق کم برخوردار جشن غدیر برگزار می کنند این غذاها در آن مناطق توزیع می شود.

رضایی ادامه داد: عید سعید غدیر خم، عید ولایت علی بن ابی طالب(ع) و جانشینی بر حقش بر پیامبر اسلام(ص)، یکی از بزرگترین اعیاد مسلمان است و در این عید به جز عیدی دادن اطعام و غذا دادن به مومنان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

این مسئول افزود: شاید وقتی صحبت از اطعام به مومنان می شود برخی تصورشان سفره های رنگین، غذاهای آنچنانی با تعداد زیاد باشد در حالیکه می توان به راحتی و خیلی ساده با غذایی معمولی هم به اطعام مومنان پرداخت چه بسا که ثواب بیشتری نیز دارد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین بندی مسجد و محوطه، مسابقه های کتابخوانی، جشن های خیابانی، مداحی، سخنرانی و مولودی خوانی از جمله برنامه‌های متنوعی است که همزمان با دهه امامت و ولایت و در ‌آستانه عید غدیر، کانون‌های فرهنگی هنری استان تدارک دیده‌اند.

وی هدف ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد را ضمن گرامیداشت دهه ولایت و امامت، ترویج فرهنگ غدیر عنوان کرد.

پایان پیام/ 566