جوانان کانون های مساجد طلایه داران و حافظان اصلی پیام غدیر هستند

جوانان کانون های مساجد طلایه داران و حافظان اصلی پیام غدیر هستند

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام آرمند با بیان اینکه جوانان کانون های مساجد طلایه داران و حافظان اصلی پیام غدیر هستند، گفت: عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است که در آن سرنوشت مسلمانان بعد از پیامبر مکرم اسلام(ص) مشخص می‌شود .

حجت الاسلام حامد آرمند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن عید غدیر،گفت:  اصل پیام غدیر برای جوامع مختلف یکسان است اما جوانان امروز از پیام غدیر بهره بیشتری می توانند ببرند چراکه سطح آگاهی، فرهنگ، تفکر و تعقل جوانان امروز نسبت به گذشته بیشتر است.
 
 
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) سرپل ذهاب افزود: خوش فهمی، خوش فکری، آزاداندیشی و استقلال از ویژگی های جوان امروز است بنابراین غدیر را بهتر می تواند بفهمد ولی شرطش این است که این قضیه درست برایش تبیین شود و در دسترسش باشد.
 
 
وی خاطر نشان کرد: از مهمترین پیام های غدیر، اتحاد بین مسلمین است که حول محور ولایت و در ادامه آن ولایت فقیه صورت می گیرد و امیدواریم با نشر فرهنگ غدیر شاهد آرامش و همبستگی در جوامع اسلامی باشیم، همانطور که در سرزمین ایران اسلامی به برکت غدیر امروز این امنیت و اتحاد مشاهده می شود.
 
حجت الاسلام آرمند با اشاره به شور و شوق جوانان برای برگزاری جشن عید غدیر ،اظهار کرد: آماده شدن برای برگزاری جشن عید غدیرخم،آذین بندی مسجد ،برپایی ایستگاه صلواتی،مولودی خوانی، کانون و محله ها  برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت دهه امامت و ولایت و در اعتراض به هتاکی به محضر قرآن در مسجد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام شهرستان سرپل ذهاب از برنامه های شاخص عید غدیر خم است.
 
 
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) سرپل ذهاب تاکید کرد: درسی که باید از واقعه غدیر خم بیاموزیم، پیروی از قرآن، سنت و عترت بوده که در طول تاریخ اسلام به‌عنوان محور انسجام امت اسلامی مطرح بوده است.

پایان پیام/ 712