اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در کرمانشاه آغاز به کار کرد

اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در کرمانشاه آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲
اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در کرمانشاه به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور جمعی از بچه های مسجدی و اساتید برجسته تئاتر کشور در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،امروز جمعه ۱۶ تیرماه در تالار فرهنگی هنری وحدت آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان با حضور اساتید برجسته کشور رسما آغاز بکار کرد.

 

بر اساس این گزارش ، حجت الاسلام افشین کلات پور گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در همین راستا اقدام به برگزاری کارگاه های دور روزه تئاتر برای گروه های نمایش مساجد نموده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: نیروهای جوان و نوجوان بااستعداد و خلاق تئاتر در جریان آن کشف می شوند و فرصت آزمون و خطا دارند تا آینده سازان حرفه ای تئاتر باشندکشف استعدادهای هنری و هدایت این نیروهای متعهد انقلابی به تولید محتواهای متناسب با ارزش‌های انقلابی از اهداف این دوره آموزشی است و باید بهره کافی از استعدادها و ظرفیت‌های موجود خصوصا در مساجد گرفته شود.‌

 

وی خاطر نشان کرد:این دوره ویژه اعضای ۱۴ تا ۳۰ساله کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در رشته‌های بازیگری، کارگردانی تئاتر، نمایش نامه نویسی و تئاتر کاغذی است که مورد استقبال جوانان مسجدی قرار گرفته است.

تئاتر نقشی مهمی در پیشرفت فرهنگی کشورها دارد

 

در ادامه حسین عالم بخش گفت:  وقتی یک هنرمند در فضای مسجد رشد کند از جنس مردم است و انتظار می رود کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصت تولید و اجرای تئاترهای ارزشی را در مدرسه تئاتر شبستان ایجاد کنند.

 

دبیر جشنواره تئاترمدرسه شبستان افزود:تاکنون استقبال گسترده و خوبی هنرمندان فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از نخستین کارگاه دو روزه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان»داشتند که امیدوارم حاصل این دوره را در جشنواره ملی تئاتر شبستان که آذر ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد، شاهد باشیم.

.

 

وی خاطر نشان کرد:دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان در چهار رشته کارگردانی، بازیگردانی، نمایشنامه نویسی و تئاتر کاغذی از امروز در کرمانتشاه آغاز به فعالیت کرد که امیدواریم بازخورد خوبی را بعد از این دوروز از بچه های مسجد شرکت کننده شاهد باشیم.

 

عالم بخش در پایان گفت:  کشف استعدادهای هنری و هدایت این نیروهای متعهد انقلابی به تولید محتواهای متناسب با ارزش‌های انقلابی از اهداف این دوره آموزشی است. 

 

گفتنی اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» به مدت دو روز ۱۶ و ۱۷ تیرماه جاری در کرمانشاه در حال برگزار است.

پایان پیام/ 712