هدف اصلی «مدرسه تئاتر شبستان » تقویت تئاتر مساجد است

هدف اصلی «مدرسه تئاتر شبستان » تقویت تئاتر مساجد است

تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲
عالم بخش گفت: اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان در حالی برگزار می شود که هدف اصلی آن تقویت تئاتر مساجد و ظرفیت‌های هنری و فرهنگی جوانان و نوجوانان است.

حسین عالم بخش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان عنوان کرد: «مدرسه تئاتر شبستان» یکی از برنامه‌های های فرهنگی هنری کانون های مساجد و دارای چند بخش است که یک بخش آن برگزاری کارگاه های کوتاه مدت با حضور اساتید به‌نام در استان‌های منتخب است.

 

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر جشنواره مدرسه تئاتر شبستان خاطر نشان کرد: ما در استان کرمانشاه مهمان دوستان هستیم و قبل از آن در استان‌های گیلان ، خراسان ، تبریز ، آذربایجان شرق و زنجان خدمت دوستان بودیم و در آنجا هم کارهای خوبی انجام شد.

 

عالم بخش تصریح کرد: از دیگر برنامه های تئاتر شبستان حضور کارشناسان خبره علیرضا دهقانی و  عبدعلی اشاره کنم که در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد ارزیاب تئاتر هایی هستند که در سامانه بارگذاری میشوند و آنها را می بینند و ارزیابی می کنند و نقاط مثبت و نقاط نیاز به راهنمایی را می بینند .

 

دبیر جشنواره مدرسه تئاتر شبستان اظهار کرد: با توجه به اینکه مدت کمی از برگزاری این دوره در خراسان رضوی نمی گذرد خوشبختانه یکی از دوستان در خراسان رضوی تصاویر ارسال کردند که مربوط به تئاتر کاغذی در مساجد اجرا شده به مناسبت عید غدیر بود که این برای ما خیلی جای شعف دارد و باید خدا را شکر کنیم و ممنون خدا باشیم که توفیق اثر گذاری داشتیم .

 

وی تاکید کرد: تمام سعی ما بهرمندی از هنرمندان خود استان ها  است امیدواریم بتوانیم در استان های دیگر  نیز با فراهم آوردن زمینه حای لازم  توسط استان ها و امکانات این اتفاق بی افتد تا در نخستین جشنواره تئاتر ملی شبستان  که در آذر ماه جاری برگزار می شود شاهد کارهای هنری و نمایش های به اصطلاح سطح خوب هنری باشیم که بتواند اثر گذاری مناسب بر مخاطبین داشته باشد.

 

عالم بخش در پاین گفت: این دوره با هدف تقویت تئاتر مساجد و ظرفیت‌های هنری و فرهنگی، در ستاد امور مساجد کشوری برگزار شده و قرار است در مرکز ۹ استان به صورت کارگاهی و بصورت دو روزه برگزار شود.

پایان پیام/ 712