پرونده اولین دوره آموزشی«مدرسه تئاتر شبستان »در کرمانشاه بسته شد

پرونده اولین دوره آموزشی«مدرسه تئاتر شبستان »در کرمانشاه بسته شد

تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲
با توجه به اینکه اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان»در ۹ استان برگزار می شود، امروز شنبه ۱۷ تیرماه پرونده پنجمین دوره این طرح آموزشی در استان کرمانشاه بسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،حسین عالم بخش  در آیین اختتامیه اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان » در کرمانشاه ،گفت: امیدواریم برگزاری این دوره بستری برای اجرای نمایش های ارزشی و انقلابی در مساجد باشد.

 

مشاور هنری ستاد کانون های مساجد کشور افزود: مسجد کارکرد‌های بسیاری دارد یکی از این کارکرد‌ها در حوزه فرهنگ و هنر است به نحوی که می‌توان گفت مسجد خاستگاه هنر انقلاب اسلامی است.  

وی خاطر نشان کرد: در طول چهار دهه انقلاب اسلامی تا حدودی از این هنر تأثیرگذار فاصله گرفته و اتفاقی به این شکل را در مساجد شاهد نبودیم. اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان که با حضور اساتید برجسته تئاتر و سینمای ایران به دنبال کشف و پرورش استعداد‌های بچه‌های مسجد در زمینه‌های نمایشنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی و تئاتر کاغذی است که امروز پرونده آن در کرمانشاه بسته شد و به استان دیگری خواهیم رفت.

عالم بخش با اشاره به اینکه طی این دو روز میزبان چهره‌های برجسته و ارزشمندی در کرمانشاه  بودیم، اظهار کرد: فرصتی مغتنم و بی تکرار برای اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد است که در محضر اساتید برجسته و ارزشی که خود از هنرمندان انقلابی و متعهد هستند به کسب علم و تجربه بپردازند.انتظار می رود کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصت تولید و اجرای تئاترهای ارزشی را در مدرسه تئاتر شبستان ایجاد کنند.

 

گفتنی است ،اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان » امروز شنبه ۱۷ تیرماه در کرمانشاه به پایان رسید.

پایان پیام/ 712