پویش نذر حجاب در بیرجند اجرا می شود

پویش نذر حجاب در بیرجند اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲
همزمان با هفته عفاف و حجاب، پویش نذر حجاب به منظور دوخت رایگان چادر با همکاری پنج کانون های فرهنگی هنری بیرجند همزمان با ۱۹ تیرماه در حسینیه مسجد صاحب الزمانی (عج) مهرشهر اجرا می شود.

حجت الاسلام علی محقی-سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی- با تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب این نهاد به خبرنگار شبستان اعلام کرد: پویش نذر حجاب به منظور دوخت چادر رایگان، آموزش رایگان دوخت چادر، برپایی غرفه فروش محصولات خانگی و صنایع دستی خواهران و فروش پارچه چادری با تخفیف ویژه همزمان با دوشنبه ۱۹ تیرماه در مهرشهر اجرا می‌شود.

 

وی افزود: حدود ۱۵ نفر از بانوان خیاط به صورت افتخاری از ساعت ۸ صبح دوشنبه ۱۹ تیرماه تا نماز مغرب و عشا، با استقرار در حسینیه مسجد جامع صاحب‌الزمانی (عج) مهرشهر اقدام به انجام این کار فرهنگی می‌کنند.

 

سرپرست ستاد کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری «شهید رحمتی مسجد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، عاشورای مسجد خاتم النبیین (ص)، شهید سلیمانی مسجد قبا، منتظران ظهور مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مهرشهر و ولایت مسجد جامع مهرشهر» در این برنامه فرهنگی مشارکت دارند.

 

وی همچنین به برپایی نمایشگاه سیر تاریخی حجاب در ادوار مختلف اشاره کرد و گفت: وضعیت حجاب در غرب و اندیشه دانشمندان غربی در مورد پوشش و قوانین پوشش در دانشگاه های معتبر جهان، حجاب در ادیان مختلف، وضعیت حجاب در دوره پهلوی و دوره های ماقبل و تبیین قیام مسجد گوهرشاد در این نمایشگاه مد نظر قرار خواهد گرفت.

 

حجت‌الاسلام محقی همچنین از برپایی غرفه پرسش و پاسخ (رفع شبهات پیرامون حجاب) هم در این مراسم خبر داد و گفت: همایش عفاف و حجاب ویژه دختران ۱۳ تا ۱۷ سال و دوخت رایگان چادر در مسجد آل رسول بیرجند همزمان با ۲۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 70