مسجدی‌هایی که شادی غدیر را با محرومان تقسیم کردند

مسجدی‌هایی که شادی غدیر را با محرومان تقسیم کردند

تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲
اهالی مسجد حضرت رسول‌الله(ص) به همت حجت‌الاسلام علی‌یاری، امام محله شهرک ایثار شهر بروجرد و همراهی خیران نه تنها در طول سال حامی محرومان و گره‌گشای معیشت آنها هستند بلکه در عید غدیر با عمل به سنت اطعام این روز، شادی غدیر را با نیازمندان تقسیم کردند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مجید علی‌یاری متولد سال ۱۳۶۰ بیش  از ۱۸ سال است که در لباس روحانیت به انجام فعالیت‌های تبلیغی در مسجد مشغول است و یک سالی می‌شود که در مسجد حضرت رسول الله(ص) شهرک ایثار شهر بروجرد به عنوان امام محله فعال است.

 

مسجد رسول الله(ص) شهرک ایثار بروجرد به برکت حضور افراد فعالی مانند حجت الاسلام علی‌یاری در طول سال به صورت مستمر هر شب برای اهالی محل، مجلس قرآن و ادعیه خوانی و شب‌های شنبه با حضور یکی از استادان برجسته، جلسه بصیرت افزایی برگزار می‌کند تا نوجوانان و جوانان را نسبت به جنگ شناختی دشمن آگاه کند.

 

روستای قلعه حاتم که در جوار شهرک ایثار قرار دارد نیز این روزها از برکت وجود مسجد حضرت رسول الله(ص) بهره مند شده و تحت حمایت این مسجد قرار گرفته است. حجت الاسلام علی‌یاری در این باره می‌گوید: کمک به مستمندان روستای قلعه حاتم یکی از برنامه‌های همیشگی مسجد است که در طول سال انجام می‌شود چنان که در آستانه عید غدیر در آشپزخانه مسجد ۵۰۰ پرس غذا طبخ و میان اهالی روستای قلعه حاتم که از مناطق نسبتا کم برخوردار است، توزیع شد.

 

 

این امام محله در طول سال با ارتباطی که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دارد به مستمندان روستا در قالب بسته معیشتی کمک می‌کند و گاهی افراد بدسرپرست و یا بی‌سرپرست روستا را جهت حمایت به ارگان‌ها و نهادهای مربوطه معرفی می‌نماید.

 

کمک به زوج‌های جوان از دیگر دغدغه‌های متولیان مسجد حضرت رسول الله(ع) و در رأس آنان حاج آقا علی‌یاری است که تاکنون برای کمک به ازدواج جوانان، چندین سری کامل جهیزیه به زوج‌های نیازمند اهداء شده است و علاوه بر این در مسجد، صندوق قرض الحسنه‌ای ایجاد شده که به متقاضیان نیازمند وام اعطاء می‌کند تا این مبلغ را در جهت رفع یا کاهش گرفتاری خود صرف کنند.

 

حجت الاسلام علی‌یاری همچنین در دهه‌ای که منتهی به بزرگترین عید شیعیان می‌شود، برنامه‌های متنوعی را برای رونق بخشی و احیای غدیر در بین جوانان و نوجوانان در نظر گرفته است که در توضیح آن می‌گوید: علاوه بر برپایی ایستگاه صلواتی، امسال بخش فرهنگی مسجد نیز تصمیم گرفت که برای آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با عید غدیر، یک نمایشگاه سه روزه در میدان خروجی شهر بروجرد که نزدیک شهرک ایثار است برپا کند که این نمایشگاه دارای غرفه‌های مختلفی همچون غرفه کودک و نوجوان، غرفه حجاب و عفاف و... و از ساعت ۵ تا هفت و نیم عصر میزبان بازدیدکنندگان بود.

 

 

 

 

وی برای مشارکت مردم در جشن غدیر به بیان اهمیت این روز پرداخته و حدود ۱۰ آیه مشهور ولایت را از قرآن کریم استخراج کرده و برای ترغیب دیگران به توجه به این آیات، مسابقه حفظ آنها را برگزار و از برگزیدگان آن تقدیر کرد. راه اندازی کاروان شادی در سطح شهر از دیگر اقدامات این امام محله برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت و عیدالله الاکبر غدیر بود که با استقبال مواجه شد.

 

پایان پیام/ 9