حوزه فرهنگ و هنر در بخش اعتبارت گسترده دیده شود

حوزه فرهنگ و هنر در بخش اعتبارت گسترده دیده شود

تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲
فلاح گفت: مسئولان وزارتخانه و مجلس در حوزه اعتبارات باید حوزه فرهنگ را گسترده ببینند تا با تزریق اعتبارات و خوراک مناسب فرهنگی در مقابله با توطئه های مختلف دشمنان با همه توان وارد عمل شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مسعود فلاح- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر، در جمع مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق مازندران اظهار کرد: درد ما در حوزه فرهنگ بسیار فراوان است و درد کانون های مساجد بخشی از دردهای ما در مجموعه فرهنگ و هنر است.

 

وی افزود: انقلاب ما از مسجد شروع شد و مهمترین پناهگاه و ملجا مسلمانان و مردم در مسجد و انقلاب و مدیریت جنگ ما در مسجد بود و امروز سر سفره انقلاب و مساجد و خون شهدا هستیم و برکت ما به برکت مسجد است و جایگاه مساجد نباید فراموش شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر یادآور شد: رهبری امام ولایت و امامت است و فرمودند که نباید کانون مساجد فراموش شوند و با توجه به آمادگی در کانون مساجد برای دفاع همه جانبه از انقلاب، باید برای توسعه کانون های مساجد تلاش شود.

 

فلاح گفت: ما مسجد ساختیم و تعداد مساجد را افزایش دادیم اما در کنار مساجد ما کافه هایی قد کشیده و علم شدند که قابل کنترل نیستند و خط سرخ و قرمز داریم که خون شهداست و باید از آن پاسداری شود و نمی توان به بهانه مشکل اقتصاد و معیشت از از شهدا فاصله بگیریم.

 

وی اظهار کرد: دشمن خانواده، جوانان و مساجد را هدف قرار داده است و نمی توان بر فرهنگ خط قرمز گرفت و متاسفانه سرفصل های فرهنگی ما صفر است و بهاندازه یک پفک نیست و نمایندگان مجلس به عنوان دردمندان نظام و بچه های این انقلاب و کانون باید به داد ما برسید و ما در حال حاضر 10 کتاب مناسب برای بچه مسجدی ها نداریم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر افزود: بیمه هنرمندان باید مورد توجه باشد و متاسفانه حافظان قرآنی داریم که دغدغه شغل و بیمه دارند و با همه دغدغه ها به آموزش قرآن مشغول هستند و متاسفانه همه ما به مسئولیت فرهنگی خود عمل نکردیم.

 

فلاح گفت: کانون های مساجد، هیات امنا، امام جماعت و پایگاههای مساجد باید با اتحاد و برادری و وحدت در کنار هم برای توسعه گام بردارند.

 

وی افزود: مسئولان وزارتخانه و مجلس باید حوزه فرهنگ را سیر و گسترده ببینند و با توجه به توطئه های مختلف دشمنان باید مراقب باشیم که کافه بازارها کارمان را خراب می کنند و محله به محله کافه می زنند و به ترویج برنامه های ضدفرهنگی در برخی کافه ها مشغول هستند و باید مراقب باشیم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر یادآور شد: کانون های مساجد شکل گرفته اما باید ساختار آن حفظ شود و این نهاد و تشکیلات با اعتبارات مناسب جوانان و نوجوانان نگه داشته شود و آرزوی ما این است که ساختاری که تعریف شده به عنوان کانون مساجد به درستی دیده شود تا مسابقات و برنامه های سالم در مساجد انجام شود.

 

فلاح گفت: نباید برنامه ها را از مساجد به سمت خیابان ها بکشانیم بلکه باید افراد را به سمت مسجد سوق دهیم و بچه های انقلابی و پایگاههای انقلابی را دریابیم و اعتبارات مناسب به این بخش کانون مساجد اختصاص داده شود.

پایان پیام/ 175