فعالیت‌های قرآنی همیشه محور اصلی برنامه‌های کانون‌های مساجد است

فعالیت‌های قرآنی همیشه محور اصلی برنامه‌های کانون‌های مساجد است

تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام کلات پور گفت: فعالیت‌های قرآنی همیشه محور اصلی برنامه‌های کانون‌های مساجد است و همواره و در طول سال اهتمامی ویژه نسبت به برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف قرآنی برای سنین مختلف داشته است.

حجت‌الاسلام افشین کلا‌ت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت پایگاه های قرآنی ،گفت: علاوه بر فعال بودن هر مسجد، یکی ازکار‌های مهم دیگر شکل گرفتن شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آن‌ها با یکدیگر است؛ ارتباطی که به ترویج فرهنگ قرآنی کمک می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه افزود: از وظایف مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در راستای اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی؛ هماهنگی با امام جماعت مسجد و هئیت امنا، ارتباط با کانون‌های همجوار جهت اجرای برنامه‌های مشترک و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها، برنامه ریزی و اطلاع رسانی منظم و موثر جهت حضور عموم مردم، جذب منابع مردمی جهت اجرای برنامه‌ها، مستند سازی و ثبت گزارش فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد است.

 

 

وی  خاطر نشان کرد:رویکرد مقام معظم رهبری در فهم قرآن کریم اجتماعی ـ تمدنی است، مقام معظم رهبری فرمودند هر مسجد یک پایگاه قرآنی باشد. مقصود ایشان این است که زمینه آموزش، فراگیری، یادگیری، محافل قرآنی، کرسی‌های تلاوت و حفظ قرآن مسجد است یعنی هرگونه فعالیت قرآنی که بخواهد صورت گیرد باید در بستر مسجد انجام شود.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی دوره‌های آموزشی و جلسات تفسیر قرآن کریم از جمله برنامه‌هایی است که در طول سال و به‌صورت ثابت در مساجد استان برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه  با اشاره به اینکه مساجدی می‌توانند تبدیل به پایگاه‌های قرآنی شوند که در آن مساجد ظرفیت، امکانات و تجهیزات اولیه این مسئله وجود داشته باشد، اظهار کرد: یعنی در آن مسجد قشر جوان و نوجوان حضور داشته باشند. اساتید قرآنی، قاریان قرآن، معلمان قرآن حضور داشته و شناسایی شوند و البته خود امام جماعت یک چهره قرآنی باشد و مسجدی باشد که علاقه‌مندان به مباحث قرآنی به آن اقبال دارند همچنین عزم و اراده و تلاش برای تأسیس و پیشبرد اهداف پایگاه‌های قرآنی حائز اهمیت است.

 

 

پایان پیام/ 712