۲۳۰۰ میلیارد تومان به مساجد نهبندان اختصاص داده شد

۲۳۰۰ میلیارد تومان به مساجد نهبندان اختصاص داده شد

تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲
ایروانی گفت: بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مساجد نهبندان کمک می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی-فرماندار نهبندان- شامگاه (۲۰ تیر) در جمع مردم روستای رومه نهبندان که با محوریت مسجد برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نهبندان با 26 هزار کیلومتر وسعت؛ دارای 287 روستا است که مشکلات آنها باید اولویت بندی شود.

 

وی با بیان اینکه نگاه قدرشناسی به نظام جمهوری اسلامی یک از مولفه هایی است که نیروهای ارزشی دارند، افزود: توجه نظام جمهوری اسلامی به همه روستاها بوده است اما هنوز خدماتی که در شان مردمی که همواره پای ارزش های نظام بوده اند، کم است.

 

وی افزود: روستای رومه با همه محدودیت های خود، نیروهای ارزشی تربیت و شهدایی تقدیم انقلاب کرده است، روستای رومه برای نهبندان افتخار آفرین است و نظام ما نیازمند همچنین مردمی است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه طی دو سال گذشته یک گنجینه خاصی که نتوانسته بودیم به اتمام برسانیم امروز در دست اقدام است، عنوان کرد: سند توسعه نهبندان در مرحله نهایی خود است و دولت بیش از 5 هزار میلیارد تومان را برای این سند مصوب کرده است که حداکثر طی 4 سال آینده بسیای از زیرساخت ها آماده می شود.

 

ایروانی به مباحث جاده سازی اشاره کرد و گفت: بیش از 90 درصد جاده های روستایی ما نامطلوب است، ۲ هزار و 700 میلیارد تومان برای جاده سازی در سند توسعه نهبندان هزینه خواهد شد.

 

وی گفت: در حوزه باند دوم نهبندان به بیرجند هم دستاوردهایی خواهیم داشت، نهبندان از دو محل تزریق اعتبار خواهد داشت، یک بودجه سالانه و یک بودجه از محل سند توسعه نهبندان در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت که بسیاری از مشکلات زیرساختی، منابع طبیعی و آبخیزداری، جاده ها، ارتباطات و ... رفع خواهد شد.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: امسال، سال بهره برداری از برنامه ریزی های نهبندان است و قول می دهیم با دهگردشی ها برنامه منظم تری را برای روستاها در دست اقدام داشته باشیم.

 

ایروانی تصریح کرد: بیش از 15 میلیارد تومان از محل عایدات عوارض مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری ها تخصیص داده شده است که هزینه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این اعتبارات بر اساس شاخص جمعیت و وسعت توزیع خواهد شد، افزود: دریافتی های مالیات شفافیتی پیدا کرده است و شهرداری ها می توانند روی آن حساب کنند.

 

فرماندار نهبندان گفت: مبالغی را به صورت محدود بین مساجد تزریق می کنیم و بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مساجد نهبندان کمک خواهیم کرد.

 

ایروانی خاطرنشان کرد: انتخابات شمشمین دوره خبرگان رهبری را داریم که یکی از مهمترین ساختارهای نظام است که باید به آن توجه کرد، همچنین تشویق مردم برای حضور در انتخابات مجلس مهم است تا انتخابات باشکوهی در عرصه بین الملل به نمایش گذاشته شود.

 

وی گفت: شهرستان نهبندان و به ویژه روستای رومه همواره در عرصه انتخابات درخشیده اند و مسئولان خود را خادم مردم می دانند.

 

 

 

پایان پیام/ 575