مسجد محل حرب با دشمن بر سر حجاب است/ از مسجد غافل شدیم که در مسئله حجاب آسیب دیدیم

مسجد محل حرب با دشمن بر سر حجاب است/ از مسجد غافل شدیم که در مسئله حجاب آسیب دیدیم

تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه در شرایطی که دشمن می‌خواهد با اجبار عفاف و حجاب را از ما بگیرد بهترین محل مبارزه و حفظ این واجب مسجد است، گفت: غفلت از ظرفیت‌های مسجد ما را در حوزه‌هایی همچون حجاب دچار آسیب و مشکل کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی طائب» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان که به مناسبت فرا رسیدن ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب انجام شد، اظهار کرد: مسجد پایگاه ترویج و حمایت از احکام الهی است، به عبارت دیگر مسجد مرکز ترویج و بالندگی روح عبودیت است و به انسان ها این فرصت را می دهد که بر اساس واجبات و محرمات و بایدها و نبایدهای الهی عمل کنند.

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمّار ادامه داد: یکی از واجبات و دستورات أکید دین در طول تاریخ که منطبق با فطرت بشری نیز است، مسئله عفاف و حجاب است مهم آنکه این بحث مختص به اسلام نبوی(ص) نیست بلکه از آغاز خلقت آدم(ع) و پس از آن در زمان رسالت حضرات ابراهیم(ع)، موسی(ع) و عیسی(ع) حجاب با همین قوت و قدرتی که در اسلام نبوی مد نظر است مورد تأکید قرار داشته است.

 

وی با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ همیشه محل دعوت انبیای الهی بوده اند، تصریح کرد: چنان که حضرت ابراهیم(ع) در مسجد خیف و مسجدالاقصی فعالیت می کرد، پیامبر(ص) دعوت خود را از مسجدالحرام آغاز کردند و امیرمومنان(ع) مسجد کوفه را مرکز خلافت قرار دادند.

 

حجت الاسلام طائب درباره نقشی که مساجد می توانند در ترویج عفاف و حجاب و حمایت از آن ایفا کنند، گفت: مساجد در این باره دو نقش دارند یکی تبیین که باید در موضوع عفاف و حجاب ورود کرده و ضرورت و فلسفه و آثار و جایگاه آن در احکام الهی را برای مردم بگویند دوم امر و نهی زبانی و عملی یعنی مسجدی ها که خود حافظ و جلوه‌گر عفاف و حجاب هستند با رفتار و گفتارشان دیگران را هم به این ساحت جذب و جلب کنند.

 

وی تأکید کرد: امامان جماعات و مسجدی ها باید توجه کنند که قوی ترین ظرفیت برای جدی گرفته شدن عفاف و حجاب در هر محله ای آنهم در شرایطی که دشمن درصدد است با اجبار همچون دوران رضاخان مردم را بی حجاب کنند، مسجد است، چون مسجد محراب یعنی محل حرب است و در این جنگ شناختی علیه حجاب و عفاف که آمریکا و رژیم صهیونیستی صحنه‌گردان اصلی آن هستند، باید از این محل حرب به جنگ دشمنان و دفاع از ارزش ها رفت و به مقابله با بی عفافی و بی حجابی برخاست.

 

وی با اشاره به عواقب سوئی که بی حجابی به جامعه و افراد آن تحمیل می کند، ابراز کرد: اگر کسی بخواهد عوارض اجتماعی، فرهنگی و روانی بی‌حجابی را بررسی کند کافی است نگاه واقع‌بینانه به جوامع غربی و وضعیت زندگی آنها داشته باشد؛ فضایی که ازدواج و تشکیل خانواده در آن معنای خود را از دست داده و در میادین مختلف کم می آورند؛ آرامش حلقه مفقوده آنها است چنان که قرص های آرامبخش در کشورهای غربی ساخته می شود!

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمّار درباره تاثیر سوء غفلت ما از کارکردهای مسجد در حوزه عفاف و حجاب و آسیب هایی که در این عرصه با آنها مواجهیم، بیان کرد: اصولاً غفلت از هر نوع تهاجمی، آسیب هایی را در پی دارد چنان که غفلت از حمله دشمن به شکست، از دست دادن خاک و اسارت می انجامد!

 

وی اضافه کرد: درباره مسجد و ظرفیت هایش نیز چنین است یعنی از هر اقدامی که جزء ماموریت های مسجد است غفلت شود، از همان زاویه دشمن و سربازانش به ما ضربه خواهند زد. در برهه ای از زمان نسبت به مساجد غفلت کردیم و مراکز فرهنگی را با بازی‌ای که از دشمن خوردیم از مسجد به فرهنگسرا بُردیم متأسفانه نه‌تنها فرهنگسراهای ما موفق عمل نکردند بلکه آبادی را هم از مساجد گرفتیم!

 

حجت الاسلام طائب در پایان خاطرنشان کرد: هیچ گاه دیر نیست می توان با بازگشت به مسجد کارکردهای خانه های خدا را احیاء و در عرصه هایی همچون دفاع از عفاف و حجاب و تبیین و ترویج آن موثر عمل کرد.

 

 

پایان پیام/ 9