تخریب صحن مسجد با حکم قانونی صورت گرفته است

تخریب صحن مسجد با حکم قانونی صورت گرفته است

تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام و المسلمین قبله‌ای گفت: تخریب صحن مسجد با حکم قانونی صورت گرفته است و ما تابع قانون هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  روز سه شنبه، ماموران اجرای احکام به دستور دادگستری ارومیه برای اجرای حکم تخریب به مسجد بقیه الله ارومیه آمده و حکم را اجرا می کنند.

این کار که باعث رنجش خاطر مردم، اهالی محله و نمازگزاران مسجد شده، خواستار پیگیری امام جمعه ارومیه از وضع موجود شدند. با وجود شرایط بد اقتصادی و تورمی کشور و تضییع بیت المال در مسجد بقیه الله ارومیه که تبدیل به یک کانون فرهنگی و با نشاط در دو سال اخیر توسط امام جماعت مسجد حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا قبله ای شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبله‌ای،  امام جماعت مسجد بقیه الله به خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: فضای تخریب شده طبقه فوقانی و صحن مسجد و مغازه های سرقفلی بودند که وقف شدند.

وی افزود: باتوجه به اینکه مسجد بقیه الله نیاز مبرم به دفتر داشت و ما در این راستا ساخت هایی انجام دادیم که غیرقانونی و بدون پروانه ساخت بود.

حجت الاسلام و المسلمین قبله ای گفت: تخریب هایی که روز سه شنبه انجام گرفته با حکم قانونی بود و ما تابع قانون هستیم.

وی ادامه داد: مسجد بقیه الله ارومیه به این فضا نیاز دارد و امیدواریم مسولین امر توجه ویژه داشته باشند.

امام جماعت مسجد بقیه الله ارومیه با اشاره به فرمایشات حضرت اقا، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نفرمودند که در خصوص کار فرهنگی و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باید تلاش کرد و موجبات این حرکت را تقویت کرد و این مسجد در این امر پیشتاز است.

وی ادامه داد: تمام مراسمات در مسجد بقیه الله در حال برگزاری است و در حال اماده سازی مسجد برای ایام محرم هستیم.

وی گفت: مسجد بقیه الله در تمام مناسبت ها ، اعیاد و شهادت ها فعال است و صدها نفر از جوانان و نوجوان و آحاد مردم را جذب این پایگاه فرهنگی کرده است.

امام جماعت مسجد بقیه الله ارومیه ادامه داد: حکم تخریب توسط دادگستری و دستگاه قضایی صورت گرفته و متاسفانه مردم و ما از این ناراحت هستیم که بدون اطلاع قبلی این کار صورت گرفته و ما حتی نتوانستیم وسایل موجود را برداریم.

تخریب واحد تجاری جنب مسجد بقیه الله ارومیه با حکم قضایی نبوده است

اکبر تایوغ، مدیر روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی نیز در این راستا گفت: محل تخریب شده ارتباطی به مسجد مقدس بقیه الله ندارد و یک واحد تجاری مقابل مسجد بوده که توسط مامورین اجرائیات شهرداری ارومیه در اجرای مصوبات کمیسیون ماده 100 انجام شده است و هیچ ارتباطی به دادگستری و دستگاه قضایی ندارد.

وی افزود: بنای تجاری غیر مجاز و غیرمرتبط ناامن که سلامتی شهروندان را تهدید می کرد پس از بررسی‌های کارشناسی و قطعیت رای در جهت حفظ سلامتی و جان شهروندان اقدام شده است.

مدیر روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان‌غربی افزود: از فعالان و اصحاب رسانه درخواست داریم تا رعایت انصاف و اخلاق رسانه ای را بکنند و شهروندان عزیز هم  اخباری را که به صحت و سقم آن اطمینان ندارند باور نکنند.

گفتنی است؛ اهالی محله و نمازگزاران مسجد بقیه الله ارومیه در مورد تخریب بخشی از مسجد بقیه الله و درخواست پیگری توسط دستگاه ها و مسئولین مربوطه متنی را در فضای مجازی منتشر کردند.

 

پایان پیام/ 566