بدون تأمین الزامات امنیتی اقتصادی، مساجد برقرار نمی‌شوند

بدون تأمین الزامات امنیتی اقتصادی، مساجد برقرار نمی‌شوند

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدابراهیم با بیان اینکه سیاست کلی متولیان مساجد آباد کردن خانه‌های خدا است، گفت: الزامات امنیتی و اقتصادی مساجد باید با همکاری هیئت‌امنا و کارگزاران آن تأمین شود، تا درهای مساجد ساعات طولانی به روی مردم باز باشد.

 به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مقام معظم رهبری  در بیانات خود در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور فرمودند: «آباد کردن مساجد، زنده نگه داشتن مساجد، یکی از کارهای واجب است. البتّه ما در سطح کشور نسبت به جمعیّت، مسجد که کم داریم امّا همانی هم که داریم، بعضی‌هایش یا شاید بسیاری‌اش، معمور نیست، آباد نیست. حدّاکثر [این است که] وقت نماز باز می کنند، نماز آنجا خوانده می شود، بعد درِ مسجد بسته می شود! این[طور] نمی شود. مسجد بایستی محلّ رفت ‌و آمد دائمی مردم باشد.»

 

حجت الاسلام و المسلمین «حسین محمدابراهیم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار مبلغین و طلاب حوزه های علمیه کشور مبنی بر «آباد کردن مساجد یکی از کارهای واجب است»، اظهار کرد: اگر چه در سال های گذشته سیاست کلی متولیان مساجد، آباد و برقرار کردن خانه های خدا بوده است اما صحبت های مقام معظم رهبری تکلیف را برای متولیان و کارگزاران مساجد مشخص نمود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه تحقق مساجد آباد و برقرار الزماتی دارد، تصریح کرد: الزامات امنیتی، مادی و اقتصادی مساجد باید با همکاری هیئت امنا و کارگزاران آن محقق شود، تا درهای مساجد ساعات طولانی به روی مردم باز باشد و خانه های خدا محل رفت و آمد دائمی مردم باشند.

 

از ویژگی ها و وظایف انسان با ایمان اهتمام به عمران مسجد است

حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم با اشاره به اینکه آیات متعدد قرآن کریم آباد کردن مساجد را جزء اعمال صالح دانسته است، گفت: یکی از وظایف و ویژگی های انسان های باایمان، عمران معنوی و ظاهری مساجد است، به طوری که در آیه ۱۸ سوره مبارکه توبه می فرماید: «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَی أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ؛ مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز بازپسین ایمان آورده و نماز برپا داشته و زکات داده و جز از خدا نترسیده‏‌اند پس امید است که اینان از راه‏یافتگان باشند».

 

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: برداشت دیگری که از این آیه می توان داشت، این است که هر کس ایمان به خدا و روز قیامت دارد و نماز به پا می دارد و زکات می دهد، قطعاً برای عمران مساجد هم تلاش می‌کند و خود را در مسیر هدایت یافتگان قرار می‌دهد و آباد کردن خانه های خدا، یکی از کارهای اصولی نظام اسلامی محسوب می شود.

 

 

 

پایان پیام/ 40