مراکز آموزش و مشاوره با حمایت حوزه علمیه در مساجد راه‌اندازی می‌شود

مراکز آموزش و مشاوره با حمایت حوزه علمیه در مساجد راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام مسلمی‌فر با بیان اینکه طرح تأسیس مراکز مشاوره در مساجد در نخستین نشست ملی مشاوران مسجدمحور بررسی شد، گفت: این مراکز با پشتوانه و حمایت حوزه علمیه در مساجد شاخص استان‌ها راه‌اندازی می‌‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی مسلمی‌فر» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره خروجی نخستین نشست ملی مشاوران مسجدمحور، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین نیازهای مساجد ارائه آموزش و مشاوره است از این رو، این نشست ملی پنجشنبه، ۲۲ تیرماه با حضور حدود ۵۰ نفر از مشاوران و نمایندگان مراکز مشاوره و نیز دو تن از معاونان حوزه های علمیه کشور یعنی حجج اسلام ملانوری معاون تبلیغ و عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب برگزار شد.

 

دبیر ستاد راهبری مساجد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ادامه داد: در این نشست ملی مقرر شد فعالیت های آموزشی و مشاوره‌ای در مساجد با جدیت پیگیری و هم‌اندیشی برای تقویت این جریان در مساجد انجام شود.

 

وی با بیان اینکه در این نشست ملی دو محور کلی دنبال شد، گفت: با توجه به گستردگی مساجد در نقاط مختلف کشور نمی توان همه خدمات و فعالیت ها را حضوری ارائه کرد از این رو، بررسی سامانه های مجازی مشاوره به عنوان محور نخست این نشست بررسی و مقرر شد پلتفرم مسجدی ها تقویت شود.

 

حجت الاسلام مسلمی‌فر اضافه کرد: محور دیگری که این نشست ملی به بحث و بررسی گذاشته شد راه‌اندازی مراکز مشاوره در مساجد با پشتوانه حوزه با عنوان مراکز مشاوره سماء بود که در این محور نیز مقرر شد مراکز مشاوره با حمایت حوزه علمیه در مساجد شاخص استان ها با پشتیبانی از همه مساجد استان راه اندازی شود.

 

وی با بیان اینکه مساجد متعددی ظرفیت راه اندازی این مراکز مشاوره در سطح کشور را دارند، تأکید کرد: در بخش تأمین مشاوران و متخصصان با رویکرد اسلامی نیز به تأمین و تقویت و سازماندهی هستیم چون ظرفیت استان ها نیز در این باره با یکدیگر متفاوت است و باید در زمینه تأمین متخصصان آموزش و مشاوره پشتیبانی های لازم انجام شود.

 

حجت الاسلام مسلمی‌فر با بیان اینکه در هر دوی این محورها رویکرد تقویت و حمایت است، ابراز کرد: برخی مراکز در بُعد مجازی و برخی برای خدمات حضوری اعلام آمادگی کردند حوزه علمیه نیز در محور آموزش مشاوران همکاری می کند.

 

وی افزود: چنان که در محور مجازی گروهی با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی، مسئول کمیته آموزش و مشاوره ستاد راهبری مساجد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تشکیل شده و ۵۰ مشاور خانواده که ۱۵ تن از آنها جزء روسای مراکز مشاوره هستند، در آن عضویت دارند.

 

حجت الاسلام مسلمی‌فر با بیان اینکه ستاد راهبری مساجد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دارای ۱۶ کمیته است، خاطرنشان کرد: هر یک از این کمیته ها رویدادهای متنوعی مسجدی را در دست انجام دارند، تلاش داریم با حضور و همراه کردن اندیشمندان اتفاقات خوبی را در مساجد رقم بزنیم.

 

پایان پیام/ 9