مدرسه تئاتر شبستان به رواج نمایش‌های دینی کمک می‌کند

مدرسه تئاتر شبستان به رواج نمایش‌های دینی کمک می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲
بروجردی با تأکید بر لزوم رواج تئاتر دینی، گفت: رویداد «مدرسه تئاتر شبستان» به شرط آنکه هنرجو را با طیف گسترده ای از نمایش‌های مختلف مواجه کند می‌تواند در این رواج اثرگذار باشد.

«اعظم بروجردی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه نقش‌آفرینی در تئاترهای مذهبی در صورتی به دل مخاطب می‌نشیند که بازیگر خود به این اصول اعتقاد قلبی داشته باشد، اظهار کرد: اگر جز این باشد گویی بازیگر صرفا تقلید می کند و ادا در می‌آورد، این در حالی است که وقتی روح آن نقش را در وجودش به مثابه یک اعتقاد قلبی پذیرفته باشد مخاطب با نقش ارتباط برقرار می‌کند.

 

این نمایش‌نامه نویس ادامه داد: با این وصف نویسندگان تئاترهای آئینی و بازیگرانی که در این آثار نقش‌آفرینی می‌کنند باید حس تعهد نسبت به نقشی که ایفا می‌کنند داشته باشند، اگر جز این باشد تناقض موجود در شخصیت نمایش‌نامه نویس یا بازیگر نسبت به آنچه که می‌نویسد و یا بازی می کند، با استقبال مخاطب همراه نمی شود.

 

بروجردی با تاکید بر اینکه اندیشه نویسنده یک اثر هنری و اعتقاد او نسبت به آنچه که به رشته تحریر در می آورد از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: با همین نگاه باید تلاش کنیم که تئاتر دینی را در جامعه رواج دهیم. برای مثال اگر قرار است نوجوانان و جوانان را با این عرصه آشنا کنیم قبل از هرچیز باید شرایطی فراهم کنیم که علاوه بر نمایش‌های مذهبی، شرایط برای حضور در سالن های تئاتر در سطح شهرها و تماشای تئاترهای مختلف نیز برای آنها فراهم شود. 

 

این کارگردان تأکید کرد: معتقدم آموزش تئاتر به ویژه تئاترهای آیینی که قرار است در اماکن دینی مذهبی اجرا شود، نیازمند آن است که هنرجو با طیف گسترده ای از نمایش‌های مختلف نیز مواجه شود، بنابراین برگزاری رویداد «مدرسه تئاتر شبستان» اتفاق خوبی است به شرط آنکه ذیل این دوره ها شرایطی برای آشنایی مخاطبان و هنرجویان با آثار دیگر نیز فراهم شود.

پایان پیام/ 248