پیشنهاد مطالعاتی برای محرم بچه‌های مسجد

پیشنهاد مطالعاتی برای محرم بچه‌های مسجد

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲
ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت فرا رسیدن محرم حسینی بسته پیشنهادی مطالعاتی را برای بچه‌های مسجد ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در آستانه محرم حسینی و به منظور ایجاد بستر مطاله هدفمند و اثرگذار برای بچه های مسجد، بسته مطالعاتی پیشنهادی را برای کانون‌های فرهنگی هنری تهیه کرده است.

 

بنابر این گزارش، این بسته پیشنهادی شامل کتاب های ذیل می شود:

 

۱​- آفتاب در حجاب

 کتاب  «آفتاب در حجاب» اثری از سید مهدی شجاعی از انتشارات نیستان هنر، روایتی از زندگی حضرت زینب (س) از کودکی تا زمان وفات این بانو است. روایتی که بر اساس تحقیقات دقیق در زوایای پنهان تاریخی زندگی حضرت زینب (س) بیان شده است.

 

۲​- ضیافت بلا

کتاب «ضیافت بلا»، مراحل سیر و سلوک را از منظر زیارت عاشورا بررسی کرده است. علاقمندان به مباحث عرفانی و مذهبی مخاطبان آن هستند. ضیافت بلا اثری از سیدمهدی میرباقری از انتشارات تمدن نوین اسلامی است.

 

۳​- خادم ارباب کیست؟

شامل مجموعه جستارهایی پیرامون امام حسین ( علیه السلام ) و واقعه کربلاست، کتاب خادم ارباب اثر سید علی اصغر علوی از انتشارات سدید است که به علاقمندان و دوستداران مطالعه پیرامون واقعه کربلا پیشنهاد می شود.

 

۴​- بریده بریده

در این اثر پژوهشگر با مراجعه به منابع کهن موجود تا قرن هشتم به تعریف زوایای پنهان و آشکار واقعه کربلا می پردازد. با خواندن این کتاب به شناخت افراد و اسامی مشهور می رسیم که شاید تا امروز به گونه های دیگر از آن یاد می شود. کتاب بریده بریده به قلم علیرضا نظری خرم از انتشارات کتابستان معرفت با زبان محاوره و به گونه ای صمیمی و دوستانه به نقل داستان هایی از دل تاریخ می پردازد.

 

۵- احضاریه

این کتاب بر اساس سفر نویسنده به کربلا و شرکتش در پیاده روی اربعین نوشته شده است. رمانی با مضامین دینی در رفت و برگشت بین گذشته و حال، روایتی از زندگی یک روزنامه نگار است که برای سفر به کربلا نه دعوت که احضار می شود. احضاریه به قلم علی موذنی و محصول انتشارات اسم است.

 

۶​- همرزمان حسین (ع)

این کتاب برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است که انتشارات انقلاب اسلامی آن را به چاپ رسانده و شامل ده گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (ع) است.

 

۷​- رحمت واسعه

کتاب رحمت واسعه که توسط مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله بهجت به چاپ رسیده است.  برگرفته از بیانات آیت الله العظمی محمد تقی بهجت است که به بیان خصایص رحمت واسعه خداوند، حضرت سیدالشهدا(ع) می پردازد.

 

۸​- بچه های فرات

کتاب بچه های فرات نام داستانی به قلم لیلا قربانی است که انتشارات جمکران به چاپ رسانده است؛ داستانی مربوط به سال 61 هجری در عراق و کربلا. این کتاب روایت دوستانی نوجوان به نام های سعد، علی و مالک است که بعد از شنیدن خبر آمدن امام حسین (ع) ناگزیر به گرفتن تصمیم می شوند و بعد از چالش های فراوان هرکدام راه خود را انتخاب می کنند.

 

۹​- موکب آمستردام

کتاب موکب آمستردام نوشته بهزاد دانشگر از انتشارات عهد مانا است که عشق زائران اروپایی به امام حسین (ع) را به تصویر کشیده است. نویسنده کتاب با خرده روایت هایی هر چند کوتاه، از عشق و ارادت افرادی می گوید که در پیاده روی اربعین حضور داشته اند.

 

۱۰- ماه به روایت آه

کتاب ماه به روایت آه نوشته ابوالفضل زرویی نصرآباد از انتشارات نیستان هنر است که روایت او از زندگانی و شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) «ماه بنی هاشم» است. نویسنده سعی کرده از زبان چندین راوی ناگفته هایی از قبل و بعد از شهادت پرچمدار کربلا را با امانت داری، پایبندی به مستندات تاریخی  و روایی و پرهیز از اغراق روایت کند.

 

علاقمندان برای تهیه کتاب با 50 درصد تخفیف می توانند از 20 تیر تا پایان شهریور به نرم افزار کاربردی طاقچه مراجعه نمایند و با درج کد تخفیف  kanoonemasajed کتاب های مورد علاقه شان را خریداری کنند.

پایان پیام/ 9