بچه هاي مسجدی شهرستان چهاربرج هتک حرمت قرآن کريم در سوئد را پاسخ دادند

بچه های مسجدی شهرستان چهاربرج هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را پاسخ دادند

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲
اعضای کانون فرهنگی و هنری امام زمان (عج) شهرستان چهاربرج در قالب سرود هتک حرمت قرآن کريم در سوئد را پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، هتک حرمت به قرآن کریم و سوزانده شدن کتاب مقدس مسلمانان توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم ، موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است.

این حادثه در مقابل مسجد معمار سینان در شهر «ماولبرون» واقع در ایالت بادن-وورتمبرگ توسط یک وسیله نقلیه در حال حرکت رخ داد.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است.

در این راستا بچه های مسجدی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در قالب سرود و اجرای آن در نماز جمعه شهرستان چهاربرج این اهانت را مجکوم کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین وکیلی زاده، مدیر کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) روستای شعبانلو شهرستان چهاربرج گفت: این سرود با هماهنگی صورت گرفته با دفتر امام جمعه شهرستان در بین الصلاتین نماز جمعه این شهرستان جهت محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد اجرا شد.

وی افزود: سرودی که اجرا  شد در مورد قرآن کریم بود  این سرود در مقابل اهانت دشمنان اسلام علی الخصوص اهانت به قرآن مجید در کشور سوئد بود.

حجت الاسلام و الملسمین وکیلی زاده ادامه داد: اعضای کانون در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی سرودهایی را اجرا کردند ولی در مورد قرآن کتاب آسمانی مسلمانان این اولین بار بود که اجرا شد و به دلیل برگزاری در نماز جمعه از استقبال خوبی برخوردار شد و در حال حاضر نیز اعضای کانون در حال آماده سازی سرودی در وصف امام حسین (ع) برای ایام محرم هستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) روستای شعبانلو شهرستان چهاربرج ادامه داد: در این مراسم فرماندار شهرستان جهت حمایت از گروه سرود قول مساعد جهت تهیه لباس فرم برای تمام اعضا را دادند.

این مسئول گفت: قرآن بهترین راهنما و کشتی نجات بشر است و هرکس داخل این کشتی شود نجات یافته و رستگار خواهدشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر عضو کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) روستای شعبانلو شهرستان چهاربرج هستند، گفت: تمام فعالیت هایی که در این کانون صورت می گیرذ به سه رده سنی ابتدایی، راهنامایی و دبیرستان تقسیم بندی شده است و تمام کلاس های قرآن و احکا برحسب سن اعضا برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین وکیلی زاده ادامه داد: همچنین در کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) تمام کلاس ها مختصص به تابستان نیست بلکه در سایر فصول نیز فعالیت هایی در راستای اوقات فراغت داریم.

وی گفت: در موضوع قرآن کلاس های مفاهیم، روانخوانی و روخوانی، قرائت، برگزاری کلاس های احکام براساس شرایط سنی، اردوهای ورزشی از جمله فعالیت ها در این کانون است.

گفتنی است؛ رهبران و سیاستمداران مسلمان تاکید کرده اند که این گونه هتک حرمت ها و اقدامات تحریک آمیز تحت پوشش قوانین آزادی بیان، هیچ گونه توجیهی ندارد.

پایان پیام/ 566