کار مسجدي، تشکيلاتي ترين کاري است که در نظام توحيدي انجام مي شود

کار مسجدی، تشکیلاتی ترین کاری است که در نظام توحیدی انجام می شود

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام و المسلمين خداداده گفت: مساجد به کادر نوجوان نياز دارند؛ کادري که مديريت را ياد بگيرد و در صحنه هاي آتي بتواند، مديريت کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم: دومین روز از  اردوي توانمندسازي کادر نوجوان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم با حضور قريب به 400 نفر از پسران نوجوان کادر کانون از صبح امروز 25 تیرماه 1402 در اردوگاه ملاصدرای کهک آغاز شد.

 

مراسم افتتاحیه این اردوی توانمندسازی با حضور حجت الاسلام و المسلمین «کمال الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن ذاکری» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، «عباس ذاکریان» فرماندار قم، حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی شعبان زاده» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، «محمد غفاری» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و دیگر مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

 

اين مراسم با تلاوت قرآن کريم توسط قاري نوجوان آغاز شد و پس از خيرمقدم حجت الاسلام و المسلمين «محمدرضا حيدري» مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم، تعدادي از کادر نوجوان کانون هاي مساجد قم به ترتيب به ايراد گزارش و بيان انتقادات و پيشنهادات در حضور رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور پرداختند.

 

همچنين در ادامه اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين خداداده ضمن تقدير از کادر نوجوان کانون هاي مساجد استان قم جهت حضور و ارائه گزارش در اين مراسم، بيان کرد:  اي کاش مي شد صحبت هاي خوب و مديريتي تمامي کادر نوجوان و گزارش هايشان را مي شنيديم و ان شاالله شاهد حضور شما در کانون ها به عنوان کادر نوجوان باشيم و بحث جانشين پروري و انتقال مديريت به شما، اتفاق بيافتد.

 

در خلال اين مراسم نيز حجت الاسلام و المسلمين خداداده در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بيان اينکه يکي از مباحث مهم کانون هاي مساجد اين است که موضوع تربيت را جدي بگيرند، گفت: کار تربيتي و کار دانش آموزي براي اين است که نسل هاي آينده تربيت شود و نسل هاي آينده را به عنوان مومنين مجاهد انقلابي را تحويل جامعه دهد.

 

رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور افزود: ما بايد تمام تلاشمان را بکنيم که کادر نوجوان ما به عنوان جانشين کادر قديمي تربيت شوند و کار فرهنگي را دست بگيرند و زير بار مسئوليت بروند.

 

وي با بيان اينکه توانمندسازي و آشنايي ايشان با ساختارها و کارتشکيلاتي موضوع بسيار مهمي است، گفت: کار مسجدي کار تشکيلاتي است و به فرموده حضرت آقا بايد تشکيلاتي باشد. مطمئنا کار مسجدي تشکيلاتي ترين کاري است که در نظام توحيدي انجام مي شود.

 

حجت الاسلام و المسلمين خداداده افزود: ما همه علائم کار تشکيلاتي را در مسجد، در نماز جماعتش، در زمان هاي معين و مشخصش، در همياري و همکاري و در ساحت هاي مختلفي در مسجد وجود دارد، مي بينيم. بنابراين وقتي شخصي مسجدي بخواهد بار بيايد، يک فرد تشکيلاتي است که به يک نظامي به نام «نظام توحيدي» وابسته است و اين نظام توحيدي او را تربيت مي کند براي آن لحظه هاي مهم، آن لحظه هايي که انسان بايد به انسان بودنش افتخار کند.

 

رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور ادامه داد: بنابراين ما راهي نداريم جز اينکه بچه هايمان را مسجدي و با فرهنگ مسجد تربيت کنيم. فرهنگ مسجد، فرهنگ پاکي است، فرهنگ مجاهدت است، تلاش است، فرهنگ کوشش است.

 

حجت الاسلام و المسلمين خداداده افزود: بنابراين در مسجد انزوا معنايي ندارد، تنبلي معنا ندارد، هر کسي با فرهنگ مسجد آشنا شد و مسجدي شد، اين ها را در خود نمي بيند و در مقابل تلاش و کوشش را مي بيند.

 

وي ادامه داد: ما امروز مساجدمان نياز دارد به کادر نوجوان و اينکه اين کادر نوجوان مديريت را ياد بگيرند و در صحنه هاي آتي بتوانند مديريت کنند.

 

رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور ادامه داد: دوره اي که برادر عزيزم آقاي حيدري با عنوان توانمندسازي کادر نوجوان چند وقتي است شروع کردند، قابل تقدير است.

 

وي ادامه داد: اين موضوع از قم آغاز شده و در کل کشور زمزمه اش شنيده مي شود که ان شاالله استان هاي ديگر هم به اين عمليات بپيوندند و بتوانند همه کانون ها را مجاب کنند تا کادر نوجوان را جايگزين و جانشين خودشان در مساجد قرار قرار دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمين خداداده در خاتمه افزود: انشاالله اين دهه هشتادي و نودي هاي عزيز بتوانند اين سنگر را با قدرت حفظ کنند و کار فرهنگي و تربيتي و هنري مسجد را بر دوش بکشند.