کانون هاي مساجد استان زنجان در طرح اوقات فراغت مشارکت جدي دارند

کانون های مساجد استان زنجان در طرح اوقات فراغت مشارکت جدی دارند

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲
اسلامي با يادآوري اينکه 58 درصد کانون هاي مساجد استان زنجان روستايي و 42 درصد شهري است، گفت: امسال طرح اوقات فراغت کانون هاي مساجد با شعار"مسجد، کانون نشاط" اجرا مي شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در سفر یکروزه به ایجرود در نشست هم افزایی با مدیران کانون های مساجد این شهرستان اظهار کرد: تمامی فعالیت بچه های مسجد در سامانه بچه های مسجد ثبت می شود.

 

وی شمار کانون های مساجد استان زنجان را 384 باب با بیش از 14 هزار عضو خواند و تصریح کرد: در شهرستان ایجرود هشت باب کانون با 90 عضو فعالیت می کنند.

 

اسلامی با یادآوری اینکه 58 درصد کانون های مساجد استان زنجان روستایی و 42 درصد شهری است، گفت: امسال طرح اوقات فراغت کانون های مساجد با شعار"مسجد، کانون نشاط" اجرا می شود.

 

وی اضافه کرد: در پی تفاهم نامه ای که بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد هماهنگی کانون های مساجد منعقده گردیده مقرر شده است که در تابستان امسال لینک سامانه بچه های مسجد و سامانه نورینو آموزش و پرورش قابل استفاده برای جامعه هدف طرفین باشد.

 

اسلامی با یادآوری اینکه ثبت نام کلاس های اوقات فراغت از طریق سامانه بچه های مسجد امکانپذیر است، خاطرنشان کرد: ثبت نام اوقات فراغت کانون های مساجد در چهار شبستان و 12 رواق امکانپذیر است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان، تصریح کرد: کانون های مساجد بستر مناسبی برای تبیین مقوله جوانی جمعیت هستند و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان از این طرح ها و برنامه ها حمایت می کند.

 

وی به کلید واژه ایمان و امید در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از کانون های مساجد درخواست داریم تا برای تزریق امید و نشاط در جامعه برنامه داشته باشند.

 

اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس جوار مساجد برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: در این راستا تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شده است.

 

وی با انتقاد از عدم ثبت فعالیت کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد گفت: طبق تفاهم نامه با حوزه های علمیه می توان از ظرفیت طلاب و روحانیون برای فعالیت های تربیتی استفاده کرد.