نمایشگاه عکس «روزی با روستا» درکانون فرهنگی هنری شهید بهشتی بابل برپا شد

نمایشگاه عکس «روزی با روستا» درکانون فرهنگی هنری شهید بهشتی بابل برپا شد

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲
حاجی آقا تبار گفت: نمایشگاه عکس «روزی با روستا» به همت کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی و حوزه هنری مازندران در راستای سفر عکاسی به روستای شهیدآباد بندپی غربی بابل به مناسبت روز جهانی عکاسی در حیات مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا برپاشد.

حسین حاجی آقا تبار- مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهیدبهشتی روستای شهید آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران به سفر عکاسی به روستای شهید آباد بندپی غربی بابل که به مناسبت روز جهانی عکاسی با همراهی ۴۰ نفر از عکاسان استان مازندران و مهمدی معصومی، رئیس حوزه هنری استان اشاره و اظهار کرد: در این همکاری مشترک اهالی روستای شهید آباد با حوزه هنری و خانه عکاسان مازندران تلاش شد تا فرهنگ،‌آداب و رسوم، کار و تلاش و... مردمان روستای شهید پرور شهید آباد احیا و ترویج شود.

 

 

وی با بیان اینکه معرفی سبک زندگی مردمان این روستا از دریچه دوربین به اقاش مختلف جامعه به ویژه نسل نو را پیگیریم، افزود: معماری روستا به دلیل اینکه همچنان با اصالت است باید به جامعه شهری معرفی شود تا شهرنشینان اجازه ندهند آداب و رسوم و معماری محل سکونت شان دستخوش فرهنگ غربی شود.

 

 

حاجی آقاتبار اضافه کرد: همچنین معرفی حرکت های فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و... مردمان این روستا به عنوان الگو  نیز مورد توجه دست اندرکاران برگزاری تور عکاسی به شهید آباد بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه ۶۰عکس از تصاویری که عکاسان استان در تور عکاسی به روستای شهید آباد ثبت کرده بودند در قالب نمایشگاهی در حیات مسجد صاحب الزمان(عج) شهید آباد در معرض دیدعموم علاقه مندان قرار داده شد،‌ یادآورشد: حوزه هنری استان، خانه عکاسان مازندران، شورای اسلامی، دهیاری، پایگاه بسیج توحید شهیدآباد و کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی مسجدجامع شهیدآباد در برپایی این نمایشگاه عکس به یاری اهالی روستا شتافتند.

 

 

 

حاجی آقاتبار با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه از برگزیدگان مجموعه عکس تور عکاسی شهید آباد شامل حسین بهرامی ولشکلایی، داریوش منصوری و حوا احمدی تجلیل بعمل آمد، افزود: همچنین در بخش تک عکس از محسن غلامی، محمد سلطانی و کیوان جعفری نیز تقدیر بعمل آمده است.

 

 

وی با بیان اینکه رئیس حوزه هنری مازندران و خانه عکاسان استان از اعضای کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی برای میزبانی از تورعکاسی با عنوان سفر عکاسی به روستای شهید آباد بندپی غربی بابل که به مناسبت روز جهانی عکاسی برگزار شده بود قدردانی بعمل آورند‌، یادآورشد: همچنین از تلاش های سرکار خانم مائده علیجانی به عنوان فعال هنری روستای شهید آباد در حاشیه برپایی نمایشگاه عکس«روزی با روستا» تجلیل بعمل آمد.

پایان پیام/ 286