برگزاری آیین طشت‌گذاری در مساجد و تکایای منطقه ۱۹

برگزاری آیین طشت‌گذاری در مساجد و تکایای منطقه ۱۹

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲
مراسم آیینی و سنتی طشت گذاری در آستانه ماه محرم و عزای حسینی در هیئت‌های مذهبی و مساجد منطقه ۱۹ با حضور دلدادگان سید و سالار شهیدان(ع) برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از شهرداری منطقه ۱۹، «تورج فرهادی»، شهردار این منطقه با اعلام آماده شدن مساجد و هیئات مذهبی برای عزاداری ماه محرم، گفت: مراسم طشت‌گذاری، رسمی دیرینه در بین مردم ایران به ویژه آذری زبان ها است که همه ساله در آستانه ماه محرم عزاداران حسینی با برگزاری این آیین سنتی به استقبال عزای سید و سالار شهیدان(ع) می روند.

 

شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: در این مراسم مذهبی، عاشقان حسینی ضمن سیاه پوش کردن تکایا، مساجد، حسینه‌ها و هیئت‌های مذهبی، لباس سیاه بر تن می کنند و در ماتم شهیدان دشت کربلا عزاداری می‌کنند.

 

فرهادی با اشاره به برپایی این مراسم با شکوه در نواحی پنجگانه منطقه بیان کرد: هیت انصارالحسین(ع)، حسینیه چهارده معصوم (ع)، حسینیه باب الحوائج(ع)، مساجد قمر بنی هاشم (ع)، امام زمان (عج)، حسینیه اعظم مکتب العباس(ع) در ناحیه دو، مساجد حضرت ابوالفضل (ع)، قمر بنی هاشم (ع)، سید الشهداء (ع) و هیئت ولایت عشق در ناحیه سه، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و حسینیه حضرت علی اصغر (ع) در ناحیه چهار، مسجد ۱۴ معصوم (ع) و ... در ناحیه پنج میزبان برگزاری آیین طشت گذاری هستند.

 

پایان پیام/ 40